Açıklandı, büyük heyecan yarattı! Exoplanet discovery Doodle...

Açıklandı, büyük heyecan yarattı! Exoplanet discovery Doodle oldu

NASA, dün dünyadan 40 ışık yılı uzakta 7 yeni gezegen keşfedildiğini açıkladı. Güneş Sistemi dışında Samanyolu Galaksisi içindeki Kova Takımyıldızı içindeki Trappist-1 ismi verilen yıldızın yörüngesinde keşfedilen gezegenlerin dünyaya benzerlik gösterdiği belirtildi.

23 Şubat 2017 - 11:38

Bilim adamları, gezegenlerden üçünün su varlığını ve canlı yaşamını destekleyebilecek yapıda olduğunu ifade etti.  Google, ABD Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesinin (NASA), 7 yeni gezegen keşfedildiğini açıklamasının ardından, bunu doodle yaptı.İnternet kullanıcıları, Google ana sayfasına girdiklerinde, keşfedilen 7 yeni gezegene özel hazırlanan video ile karşılaşıyor.

ABD'nin Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA),  Dünya’dan 40 ışık yılı uzakta 7 yeni gezegen keşfedildiğini açıkladı.

Güneş Sistemi dışında Samanyolu Galaksisi içindeki Kova takımyıldızı  içindeki Trappist-1 ismi verilen yıldızın yörüngesinde keşfedilen gezegenlerin  Dünya'ya benzerlik gösterdiği belirtildi. Bilim adamları, gezegenlerden üçünün su varlığını ve canlı yaşamını  destekleyebilecek yapıda olduğunu ifade etti. Yaklaşık Jüpiter büyüklüğünde sönük bir yıldız olan Trappist-1’in  etrafında sıkı bir ağ oluşturan gezegenlerin karasal ve kayalık yapıda olduğu,  canlı yaşamına olanak verip vermeyeceklerinin anlaşılması için atmosferlerinin  daha detaylı incelenmesinin gerekeceği belirtildi.

Keşfi yapan Liege Üniversitesi Öğretim Üyesi Michael Gillon ve ekibi,  yıldızın etki bölgesinde Dünya'ya benzeyen daha fazla gezegenin olabileceğini  ileri sürdü.Tüm bunlardan çıkarılacak sonuç şu ki dünya dışındaki yaşamları  keşfetme yolunda tarihi bir adım attık." diyen araştırma ekibinden Cambridge  Üniversitesi Öğretim Üyesi Amaury Triaud, "Samanyolu Galaksisi içinde Dünya  büyüklüğünde çok sayıda başka gezegen olduğunu öğrenmek inanılmaz bir şey." dedi.

Diğer bir ekip üyesi Liege Üniversitesinden Emmanuel Jehin de  "Galaksimizde 200 milyondan fazla yıldız var. Bunların her birinde 10 tane Dünya  benzeri gezegen olsa artık gerisini siz hesap edin." diye konuştu. Gillon ve ekibi geçen baharda Trappist-1 ve çevresinde üç gezegen  keşfettiklerini bildirmişti. Şimdiyse sayı yediye çıktı. Ekip, sayının yakın  zamanda daha da artabileceğini vurguluyor. Araştırmanın yeni bulguları "Nature" dergisinde  yayınlanacak.

YORUMLAR