''Marka Kent İzmir'' ve fuarcılık...
Mustafa SEVEN

Mustafa SEVEN

''Marka Kent İzmir'' ve fuarcılık...

20 Ağustos 2017 - 10:16

''Marka Kent'' kavramını incelediğimizde daha cazip bir kent olmak anlamına geldiğini görürüz.

Marka olunduğu zaman ürünler veya hizmetler diğerlerine oranla daha çok talep görür çünkü marka, sloganından kalitesine kadar kendini ispatlamıştır.

Ancak, gerçek anlamda Marka Kent olabilmek için yapılması gerekenler; tanıtım, iyi hizmet,

yüksek kalite ve güvendir.

Marka Kent olmak; yatırımcılar açısından farklı özellikleri ve hizmetiyle uluslararası alanda tanınan kent demektir.

Marka Kent olmak için şehri merak uyandıran bir yer haline getirmek, keyifle yaşanacak bir şehir ortamı yaratılması, şehre gelenlere misafirperver davranılması, sanayi ve ticaretin kolaylaştırılması gerekmektedir.

İzmir Fuarı, İzmir'in, küresel koşullarda ''yaşanabilir'' bir Marka Kent olmasında tanıtım aracı olabilir.

“Fuar” sözcüğü, Latince “Feria” kelimesinden gelir. Feria, genellikle manastır ya da kilise

yakınlarında kurulan dini festivallere verilen isimdir

18 ve 19. yüzyıllarda, sanayi devrimi ile birlikte fuarlar, malların satıldığı pazarlardan malların

sadece sergilendiği ortamlara dönüşmüştür. Artık amaç, aynı ürünlerden bol miktarda getirip,

onları fuar süresince satmak değil, çok çeşitli ürünlerden yalnızca birer numune sergileyerek,

yapılacak alışverişin ilk adımının atılması olmuştu.

Türkiye tarihinde bilinen ilk uluslararası fuar “Sergi-i Osman”dır. İstanbul’da 1863 yılında

düzenlenen fuarda Avrupa ülkelerine ait sanayi ürünleri ile birlikte yerli ve yabancı toprak ürünler

sergilenmiştir.

Ülkemizin 1920’li yıllarda sanayi ile tanışmaya başlamasıyla birlikte panayır alanlarında küçük çaplı bölgesel sergiler kurulmaya başlamıştır. 1940’lı yıllara doğru sanayinin gelişmesine paralel olarak bu panayırların yerini daha geniş kitlelere hitap eden fuarlar almıştır.

Türkiye’nin ilk fuarı olan ve özellikle 1970 ve 80’li yıllarda ülke ihracatına ve tanıtımına büyük katkılar sağlayan Izmir Enternasyonal Fuarı, bu gelişimin lokomotifidir.

İzmir İktisat Kongresi sırasında gerçekleştirilen "Numune Meşheri", daha sonra "9 Eylül Meşheri" (9 Eylül Mahalli Sergisi) adıyla sergiler gerçekleştirilmiş ve bu sergiler 1. İzmir Enternasyonal Fuarı olarak kabul edilmiştir.

Fuarizmir ise İzmir'in tarihi boyunca sahip olduğu bu misyonu sürdürmek için "katılanların işlerini büyütmesine yardımcı olmak" misyonu, "doğru ortam ve koşulları İzmir farkıyla sağlama" vizyonuyla kapılarını 25 Mart 2015 tarihinde açtı.

Her kentin lokomotif bir sektörü vardır; İzmir'in de lokomotif sektörü fuarlar olabilir. İzmir fuarlarıyla, Marka Kent de olabilir.

86. İzmir Enternasyonal Fuarı hepimize hayırlı olsun.

YORUMLAR

  • 0 Yorum
Henüz Yorum Eklenmemiştir.İlk yorum yapan siz olun..

Son Yazılar