24.06.2021, 05:00

Allah da sizi güncellesin!

Bu konuları yazarken, her defasında, 16 yıldır siyasal, toplumsal, ekonomik ve sosyoekonomik gündeme ek olarak üzerinde en çok yazdığım konuların eğitim ve kültür olduğunu vurgulamayı pek ihmal etmiyorum; ama eğitim ile ilgili yazılarımın (elbette toplumun tamamını doğrudan ilgilendirdiği için) büyük ilgi gördüğünü yazmayı belki ihmal ediyor olabilirim.

Daha geçenlerde, 8 Haziran’da yazdığım “Açık öğretimin sorunları” gibi…

 

Bu yazıya bazılarını o son yazımda da kaleme aldığım ama sadece o gün değil çok uzun zamandır sorduğum halde Anadolu Üniversitesi Açıköğretim sistemi yetkililerinin bir türlü cevaplayamadığı soruları tekrar ederek başlayayım…

 

* Pandemide bütün öğrenciler kendi bilgisayarlarıyla, kendi internet kotalarını ve kendi elektriklerini kullanarak sınava girdikleri halde, öğrencilerden neden yüzlerce liralık öğrenim harcı alındı?

* Kitaplar neden ücretli hale getirildi; herkes PDF formattaki kitaplara ulaşabilir mi, ulaşsa da her ortamda layıkıyla çalışabilir mi?

* Öğrencilerin okudukları ve okuyacakları diğer dönemlerin kitaplarına ulaşmaları neden engelleniyor?

* Sınavlarda aynı sistemin bir alt kademesinde, yani açık liselerde böyle bir durum söz konusu değilken, neden 4 yanlış bir doğruyu götürüyor?

* Sınavlarda cevaplanan sorulara geri dönebilmek neden yasak? Mantığı ne?

* Yaz Okulu sınavları neden en fazla 5 dersten yapılabiliyor? Neden 10-15 değil de 5?

* “Çan eğrisi” adil mi? Öğrencilerin lehine mi; aleyhine mi? Ders notu 90 küsur olan bir öğrencinin harf notunun CB olması mesela?

 

Gelelim şu “güncelleme” hikayesine…

Sıkı durun ama!

Anadolu Üniversitesi bu yılki Yaz Okulu kayıtlarının 28 Haziran’da, sınavların da 8 Ağustos’ta yapılacağını açıklamış ve resmi sitesinde “geri sayım” başlatmışken, birkaç gün önce, yani bu tarihlerin ilkine birkaç gün kala bir “güncelleme” yayınlayarak kayıtların 5-9 Temmuz tarihlerinde, sınavların da 4 Eylül’de yapılmasına karar verildiğini bildirdi!

 

En önemlisi de sınavların “yüz yüze” yapılması planlanmış!

 

Bunlar nasıl kararlardır ki; tam da “delta varyantı” denen “yeni düşman” kapımızı kırıp içeriye dalmak üzereyken, konunun uzmanı profesörlerin çoğu “aman dikkat, henüz her şey güllük gülistanlık olmaz” diye yalvarırlarken, daha örgün eğitimde bile “yüzyüze” konusunda taşlar tam olarak yerine oturmamışken “mayın tarlası”na bu kadar hevesle, “adeta göbek atarak” koşmak neden?

Tamam “açılmak” güzel ama “üzerimizde bir şeyler de kalması lazım” yani!

 

Sınavların online olmasının kopya çekme yolunda olumsuz bir zemin hazırladığını düşünmek doğru değil, çünkü; önceden sınavlarda 30 dakikada 20 soru sorulurken, burada öğrencilerin aleyhine adım atılarak bu durum 40 dakikada 30 soru olarak değiştitirildi ve öğrencilerin uzun paragraflar içeren ve bazıları da “açık uçlu” olarak bilinen, klasik sınavlardaki gibi ifade tamamlama şeklinde olan bazı soruları makul biçimde yanıtlayabilmeleri neredeyse imkansız hale getirildi.

 

Durum böyleyken, zaten bunun adı “açık öğretim” değil mi ki, böylesi bir dönemde “yüz yüze sınav”da ısrar ediliyor?

Tıp, mühendislik, diş hekimliği ve benzeri eğitimlerin hepsini “hallettiniz”de sıra “açık öğretim”e mi geldi?

 

Ülkedeki sayıları aktif-pasif olarak 2 milyonu aşkın olan, yüzbinlerce Anadolu Üniversitesi açık öğretim öğrencisi, tatillerini, memlekete gidiş gelişlerini, çalışma durumlarını, ailelerine ticarette-tarlada yardım etme programlarını ona göre ayarlamışken, birkaç gün kala yapılan bir “güncelleme” ile Yaz Okulu’nun “Güz Okulu” haline getirilmesinin, sınavların ısrarla “yüz yüze” yapılmaya çalışılmasının kime ne yararı var ki!

 

İşler yokuşa sürülmemeli; tam tersine yollar iyice temizlenip, kapılar sonuna kadar açılmalı; evlatlarımız “müşteri değil”, öğrenci çünkü!

 

Yazdıklarımın hepsi doğru olduğuna göre, bu hususlardaki “karar vericiler”e yönelik bir dileğim var; ister amin deyin, ister demeyin; “Allah da sizi güncellesin inşallah!”

 

Yorumlar

Gelişmelerden Haberdar Olun

@