Ayakkabıda pandemiyle oluşan fırsat kaçmasın!

Tüm zamanların ihracat rekorunu kıran ayakkabı sektörü kendi algoritmasını oluşturmaya odaklandı. Sektör temsilcileri pandemi ile oluşan fırsatların kaçırılmaması gerektiğini vurguladı.

Güncel 13.09.2021 - 08:48 13.09.2021 - 09:11

Nihat AK/YENİGÜN - Pandemi sürecini Türk ayakkabı sektörünün iyi değerlendirdiğine dikkat çeken Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Enis Topbaş, ayakkabı sektörünün tüm zamanların ihracat rekorunu kırdığını söyledi. Topbaş, "Pandemi süreci dünyadaki üretim dengelerini değiştirdi. Normalleşme sürecini Türk ayakkabı sektörü fırsata çevirmeyi başardı. 2021 Ocak – Ağustos döneminde 674 milyon dolar ile 2019 ve 2020 yıllarının Ocak ve Ağustos dönemlerini geride bırakarak, tüm zamanların Ağustos ayı ihracat rekorunu ayakkabı sektörü olarak kırdık. Bu rakamlara bu yılın son 4 ayını da eklediğimizde ülke ekonomimiz açısından güzel bir tablo ortaya çıkacak" dedi.

enis1

Özellikle Avrupa'nın ayakkabı ithalatında Türkiye'ye yöneldiğini vurgulayan Enis Topbaş, "Pandeminin merkezinin Çin olarak görülmesi o ülke ile yapılan ticareti azalttı. Çin'den 1 buçuk ayda ve konteyner bazında alınabilen ürünleri bir kaç gün içinde biz Avrupa'ya gönderebiliyoruz. Türkiye'den bir renk veya modelden 500 çift ayakkabıyı Avrupalılar en hızlı bir hafta içinde teslim alabiliyor. Çin'den en az 3 bin çift sipariş verip en erken 1 buçuk ayda teslim alabiliyorlar. Lojistik, üretim kalitesi, trend moda tasarımdaki gücümüz ülkemizi dünya ayakkabı sektöründe iyi yerlere taşıyor. Pandemi ile oluşan avantajlarımızı daha da derinleştirmemiz gerekiyor. Birlik olarak yurt dışında önemli tanıtım faaliyetleri yapıyoruz. Devam ettireceğiz" şeklinde konuştu.

“DAHA İYİSİ YAPILABİLİR”

İvme kazanan sektörün hız kesmeden yükselişini sürdürmesi gerektiğini belirten Ege Ayakkabı Sanayicileri Derneği (EGEAYSAD) Başkanı Erdal Durmaz ayakkabı sektörünün de kendi algoritmasını yazması gerektiğini söyledi. Başkan Durmaz, "Yerli ayakkabı üreticilerimiz pandemi dönemini bir fırsata dönüştürerek kırdığı rekorla bir tarih yazdı. Bunun burada kalmaması lazım. Pandemi döneminde yakalanan avantajı ihracatta lehine çevirebilen sektörümüz potansiyelini ve hala istediği katma değeri yakalayabilmiş değil. Çarkların yeniden döndüğü ve dünya genelinde hayatın yeniden normalleştiği bu dönemde, ekonomik kalkınmanın da devam edebilmesi için ticaretin tüm basamaklarının aynı oranda işlemesi önem arz ediyor" dedi.

başkan2

NİTELİKLİ ELEMAN ARANIYOR

Yakın coğrafyadaki pazarlarda etkili olunması gerektiğine dikkat çeken EGEAYSAD Başkanı Durmaz, "Türkiye, Rusya, Ukrayna, Pakistan, Azerbaycan, Kazakistan, Kırgızistan, Gürcistan, İran, Irak ve Ürdün gibi yakın coğrafyada yaşayan 600 milyona yakın insanın ayakkabı ihtiyacını karşılayacak şekilde planlama yapmak gerekir. Gerek üretim, gerekse pazarlama alanındaki argumanları sonuna kadar kullanmalıyız. Ayakkabı modasına yön verecek nitelikli elemanlara sektörün ihtiyacı var. Bu ihtiyacı karşılamak için Ege Ayakkabı Sanayicileri Derneği olarak önemli çalışmalara imza attık. Kamu kurumları ile işbirliği yapıyoruz, projeler ortaya koyuyoruz. Sorunumuzu ve çözüm önerimizi dikkate alan kamu kurumları bu konuda destek veriyor" şeklinde konuştu.

AYAKKABI İMALATI

ÜRETİMİN YÜZDE 40'I EGE'DEN

Kaliteli ayakkabı imal etmenin yeterliği gelmediğine vurgu yapan Ege Ayakkabı Sanayicileri Derneği (EGEAYSAD) Başkanı Erdal Durmaz, "Ayakkabının serüveni dağdaki çobanla başar. Deri düze iner işlenir. Maharetli ellerde göz alan moda ayakkabılara dönüşür. Bunun pazarlanabilmesi için iyi tanıtılması gerekir. Tanıtım yerleri yerli ve uluslararası nitelikteki fuarlardır. Bu sebeple Türkiye'nin en önemli fuarcılık merkezlerinden Fuar İzmir'de, bu yıl 47. kez düzenlenen Shoexpo-İzmir Ayakkabı ve Çanta Fuarı’na desteğimizle paydaş olduk. Türkiye ayakkabı üretiminin yüzde kırkını Ege Bölgesi’nde yapıyoruz. Tasarım, imalat ve pazarlama gücümüzü daha fazla ortaya koymamız gerekiyor" dedi.

AYAKKABI İMALATI 2

Yorumlar