Bağışıklığımızı arttırarak hastalıklardan korunabilmek için hangi besinleri tüketmeliyiz? İşte bağışıklık arttırıcı 10 meyve & sebze!

Bağışıklık sistemi bir ülkenin sınırkapılarına benzetilebilir. Vücuda dışarıdan gelen her türlü zararlımadde ilk önce onunla karşılaşır. Bağışıklık sistemi içinde protein,doku hücre ve proteinlerin bulunduğu bir yapıdır. Vücudun özellikle mevsim değişimlerinde kendini sıkça gösteren grip,nezle,soğuk algınlığı gibi rahatsızlıklarda desteğe ihtiyaç duyar.

Bu destek çeşitli ilaç takviyeleri ile olduğu gibi organik yollarla da yapılabilir. Bağışıklık sistemini daima güçlü ve zinde tutmak istiyorsak aşağıda verilen maddeleri istikrarlı bir şekilde gerçekleştirmemiz gerekir.

  • Sigara tüketmemek
  • Egzersiz yapmak
  • Boy ve kilo endeksini dengede tutmak
  • Düzenli uyku
  • Stres ve kaygıdan uzaklaşmak
  • Dengeli şeker kullanımı
  • Günde en az 2 2.5 litre su içilmeli
  • Yeşil çay kullanımı

Bağışıklık sistemini güçlendiren meyve ve sebzelere geçmeden bu immün sitemin korunmasındahemen hemen hepsinde bulunan ortak özelliklere değinelim. En önemli ortak payda olarak C vitamini ön plana çıkmakta. Bugün içtiğimiz sodalarla bilindik hale gelen C vitamini immün sisteminin korunmasında en önde savaşanlardan bir tanesi. Sadece dokuların oluşturulmasında değil  zarar gördüğünde iyileştirme sürecinde de bağışıklık sistemine verdiği destekle büyük bir öneme sahip.

C vitaminin yanında B12 vitamini de oldukça önemli. Diğer bir adı Kobalamin olan B12, sinir sistemi ve beyin fonksiyonları için önemli çok önemlidir. Vücuda gerektiğinde; et, süt, yumurta gibi besinlerden alınabilir. Peki ya bağışıklık sistemini meyve ve sebze takviyeleri ile güçlendirmek istersek hangi meyveleri tüketmeliyiz?

Bağışıklık sistemini güçlendirmek için tüketilecek besinler

  • Kırmızı biber:

İçinde  çok sayıdabarındırdığı C vitamini ile tüketilmesi önerilir.Bunun yanında vücüt direnci için gerekli olan eksikliği de giderir.

Gözden kaçırmayın

Gaziemir Halk Eğitim'den geri dönüşüm temalı yenilik Gaziemir Halk Eğitim'den geri dönüşüm temalı yenilik
  • Yoğurt:

Sofralarımızdan eksik olmayan bir ürün olan yoğurt, hastalıklarınoluşmasını engeller ve antioksidan etkisi gösterir.

  • Çekirdek: 

Çayın yanında servis edilen ve kimi zaman elde düşmeyen çekirdek,içinde B6,D,E vitaminleri bulundurur. Bağışıklık sisteminin korunmasında önemli bir silahtır.

  • Badem:

Birçok farklı vitamin barındırmasının yanında cilt güzelliği için de önemlidir.

  • Ispanak:

Genellikle çiğ ve az pişmiş olarak servis edilmesi gerektiği söylenen Ispanak, vitamin ve antioksidan deposudur.

  • Zerdeçal:

Daha çok destekleyici gıda fonksiyonunda kullanılan zerdeçal, kurkumin ve mineraller sayesinde kas yaralanmalarının önüne geçer.

  • Papaya:

Ülkemizde henüz sıklıkla tüketilmese de yavaş yavaş popülerliği artmakta. İçinde barındırdığı mineral ve vitaminler vitamin ihtiyacımız için başvurulan meyvelerden bir tanesi.

  • Kivi:

İçinde K,C ve potasyum vitamini vardır. Virüslerin vücuda girmemesinde önemli rol oynar.

  • Sarımsak:

Dünyaca ünlü bir besin olan sarımsak, sadece sofralardan değil vücudumuz için de vazgeçilmez.

  • Yeşil çay: 

Kuvvetli bir antioksidan ürünüdür. Bu yüzden bağışıklık sistemini korumada vazgeçilmezler arasında bulunur. Günde bir bardak içilmesi önerilir.