Bayram tatili için Ege’deki doluluk oranları...

Bayram tatili için Ege'deki doluluk oranları yüzde 90'ı buldu

EGE Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet İşler, Türk turizmi için Ramazan Bayramı tatilinin çok bereketli geçeceğini, otellerdeki doluluk oranlarının yüzde 90'a yaklaştığını söyledi. İşler, turizmde ekonomiye can katmak adına tüm hazırlıkların yapıldığını anlattı.

Bayram tatili için Ege'deki doluluk oranları yüzde 90'ı buldu

EGE Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet İşler, Türk turizmi için Ramazan Bayramı tatilinin çok bereketli geçeceğini, otellerdeki doluluk oranlarının yüzde 90'a yaklaştığını söyledi. İşler, turizmde ekonomiye can katmak adına tüm hazırlıkların yapıldığını anlattı.

Bayram tatili için Ege'deki doluluk oranları yüzde 90'ı buldu
16 Mayıs 2019 - 12:36

Bu yıl Ramazan Bayramı 4 Haziran 2019 Salı başlayıp 6 Haziran 2019 Perşembe günü sona erecek. Kamu kurum ve kuruluşlarındaki bütün çalışanlar Ramazan Bayramı tatili nedeniyle 3 Haziran Pazartesi günü yarım gün ve 7 Haziran 2019 Cuma günü tam gün idari izinli sayılacak. Tatil süresinin 9 güne çıkarılmasıyla otellerdeki bayram hazırlıkları da hızlandı.

Otel rezervasyonlarında yüzde 90 doluluğa yaklaştıklarını söyleyen ETİK Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet İşler, 9 günlük tatilin daha erken açıklanmasının bunda etkili olduğunu öne sürdü. Ailelerin bayram ziyaretlerinin ardından da tatil planları yapabileceğini anlatan İşler, "Bu yıl TL'nin döviz karşısında değer kaybetmesi nedeniyle yurt dışından ciddi talep aldık. Özellikle başta Antalya olmak üzere Asos'a kadar giden bantta yabancı turist talebi çok fazla olduğu için iç pazara sunacağımız oda sayısında geçen yıllara göre düşüş var. Vatandaşlarımız artık erken rezervasyon sistemine alıştı ve odalarını erken alıp önceden tatil planlıyor. Bu karakter yavaş yavaş Avrupalı turistten iç pazardaki yerli turiste yerleşmeye başladı. Erken rezervasyon fırsatı sunan otel işletmeleri yüzde 50'ye varan iskontolu satışlar yaptı" dedi. Yerli turistin daha fazla Ege Bölgesi'ndeki turistik tesisleri tercih ettiğini söyleyen İşler, şöyle devam etti:

"Antalya 2016 ve 2017'deki daralmadan dolayı iç pazara açtığı odalarını yurt dışındaki taleplere kaydırdı. İç pazara açılan oda kapasitelerinde daralma oldu. Ege'de pansiyonlar, 3, 4 ve 5 yıldızlı şirin, deniz kıyısındaki küçük butik oteller herkesin kesesine hitap ediyor. Antalya'da tesisten çıktıktan sonra uzun bir sahil olduğu için deniz kenarında oturup bir şeyler yemek şansı daha az. Çünkü orada endüstriyel 2 bin kişilik turizm tesisleri var. Ama Fethiye'den Asos'a kadar olan kıyı şeridinde denizin kenarında rahatlıkla oturup vakit geçirme şansı var. Aynı zamanda iklimi, akşamları meltemden dolayı serin havası ve nem olmaması Ege'nin tercih edilme nedenleri arasında geliyor. Gastronomi açısından baktığımızda Ege'deki otellerde sebze, ot ve balık ağırlıklı bir mutfak var. Ama en önemlisi yaşam tarzı. Gece 01.00'e kadar insanlar sokaklarda oturuyor ve dışarda vakit geçiriyor. Antalya nem nedeniyle tercih edilmezken Ege iç pazara bu açıdan da cazip geliyor. Orta Anadolu'dan gelenler de akşamları ıslak mayosunun kurumayıp nemli kaldığı Akdeniz Bölgesi yerine Ege'yi tercih ediyor."


'2023 HEDEFLERİ 2019'DA TUTTURULACAK'

ETİK Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet İşler, 9 günlük uzun bayram tatilinde Bodrum, Fethiye, Marmaris, Kuşadası, Çeşme, Foça, Ayvalık ve Seferihisar'daki taleplerde yoğunluk olduğunu belirterek, "Alaçatı, Foça ve Ayvalık birbirine benzer konseptlerde. Ekonomik olarak iyi durumda olan aileler Bodrum'u tercih ederken onların çocukları eğlenmek için tekneleriyle Çeşme'ye geliyor. Daha sakin ve karmaşadan uzak bir tatil isteyenler ise Ege'nin kasaba kültürüne sahip merkezlerine geliyor. Bunlar müzisyenler, yazarlar, ressamlar ya da doğayı olduğu gibi yaşamak isteyenlerden oluşuyor. Onlar bayramda mutlaka Ayvalık, Asos, Foça, Alaçatı ve Seferihisar'ı tercih ediyor. Bu kesim, tatil yaptığı yerde kasaba ruhunu yaşayıp, begonvillerle iç içe ve balıkçılarla sohbet ederek vakit geçiriyor" diye konuştu. Mehmet İşler, yerinde ihracat yaparak en fazla döviz girdisi ve istihdam sağlayan turizmin, artık bir sektör olmaktan öte endüstri haline geldiğini ifade etti. Türk turizminin tüm zamanların en iyi yılını geçireceğini savunan İşler, şunları söyledi: "Bizim planlamamıza göre turizmde 2023 yılındaki hedefler 2019'da tutturulacak. 2023'deki hedefimiz ise 50 milyon turist ve 50 milyar dolar girdi yerine 70 milyon turist ve 70 milyar dolar girdi olarak yenilendi. Ama asıl hedefimiz 2033 yılında 100 milyon turist ve 100 milyar dolar girdidir. Türk turizminin bunu yapmaya gücü var. Sadece mevzuat, yönetmelik ve tanıtımla ilgili değişikliklere ihtiyaç var. Kısacası bayram çok bereketli gelecek. Türk turizmi şimdiden ekonomiye can katmak adına hazırlıklarını yapmış durumda ve doluluklar yüzde 90'a yaklaştı."



YORUMLAR

  • 0 Yorum
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x
Zarif'ten Trump'a 'İskender ve Cengiz Han' benzetmesi
Zarif'ten Trump'a 'İskender ve Cengiz Han' benzetmesi
Fransa’da gülen Marc Marquez oldu
Fransa’da gülen Marc Marquez oldu