Besin değeri en yüksek olan ve günlük yaşamda mutlaka tüketmememiz gereken yiyecekler hangileri? Merak edilenler...

Gözden kaçırmayın

Arkadaşları İzmir depreminde ölen Berk’e veda etti Arkadaşları İzmir depreminde ölen Berk’e veda etti

Sağlıklı beslenmek sağlıklı bir yaşam sürmenin ilk adımlarından biri olarak biliniyor. Sağlıklı beslenmek bağışıklık sistemimizi güçlendirirken, aynı zamanda kaliteli bir yaşam sürmenize de olanak sağlar. Hastalıklardan uzak, dinç ve zinde bir şekilde hayatı sürdürmek sizi fiziksel ve mental olarak güçlü yapar. Bu sebeple sağlıklı beslenirken sadece sebze tüketmemeli ve besin değeri yüksek yiyecekleri yemeye özen göstermeliyiz. Peki besin değeri yüksek yiyecekler nelerdir?

  • Somon:

Omega 3 bakımından zengin olan somon balığı, birçok hastalık riskini ortadan da kaldırır. Yağ asitlerinden ziyade diğer birçok besin değerini içinde barındıran somon, kalp krizi riski, depresyon ve diğer birçok akıl hastalığına iyi geliyor.

  • Sarımsak:

Yemeklere kattığı muhteşem aromanın yanı sıra besleyici olmasıyla meşhur olan sarımsağın içerisinde C, B1, ve B6 vitaminleri bulunur. Tansiyonu ve kolesterolü düşürmekte etkili olan sarımsak, aynı zamanda bağırsak ve mide kanseri gibi kanser türleriyle savaşır.

  • Patates:

Potasyum, magnezyum, demir, C ve B vitaminleri bakımından zengin olan patates tam bir besin kaynağıdır. Patates aynı zamanda tokluk değeri en yüksek yiyeceklerden biri olarak öne çıkıyor. 

  • Bitter çikolata:

Hem çikolata ihtiyacını hem de besin değerlerini karşılayan bitter çikolata sağlığınız için çok önemli! Kalp krizi riskini azalttığı gözlemlenen bitter çikolatayı her gün küçük miktarlarda tüketmeniz tavsiye ediliyor. 

  • Ciğer:

Ciğer, bütün organların arasında en besleyici olarak öne çıkıyor. B2, B6, B12 vitaminleri ve çinko, demir gibi her türlü ihtiyacınız bu yiyecekte saklı. 

Besin değeri yüksek yiyecekler neden tüketilmelidir?

Uzun bir yaşamın yanı sıra sağlıklı bir hayat sürdürmek istiyorsanız besin değeri yüksek gıdaları tüketmelisiniz. Zinde bir beden ve açık bir zihin için gereken öncelikli madde doğru beslenmedir. Aşırı fast food tüketimi Obeziteden kalp krizi riskinin artmasına dek birçok tehlikeye sahiptir. Ancak doğru ve sağlıklı beslenme ile bu risklerin hiçbirini taşımaz, hatta önüne geçersiniz. Bu sebeple dinç bir vücut ve akıl için besin değeri yüksek yiyecekleri tüketmeye özen gösterin. İhtiyaç duyduğunuz her türlü vitamin ve minerali bu gıdalardan alın.