15.09.2021, 07:00

Boş Hissetme Duygusu

Hani hepimize olur ya bazen, bir anda bomboş hissederiz. Hayatta herşey boş gelir. Kendimizi eve kapatmak isteriz ve yaşadığımız hayatı sorgularız. Böyle dönemlerde kendimizi motive etmemiz güçleşir. Tek isteğimiz o anlarda kendi kabuğumuza çekilmektir.

Boşluk duygusunun en önemli sebebi yüksek bir duyguya maruz kalmaktır. Yani son zamanlarda yaşadığınız olumlu veya olumsuz bir durum sizin bu boşluk duygusunu hissetmenize sebep olmuş olabilir. Beyin, çok yüksek bir duyguya maruz kaldığında tabiri caizse şalteri kapatır. Bunun sonucu ise boşluk hissidir. Beyin yaşadığı yüksek duyguyu hazmedemediği için hiçbir duygu hissetmemeyi tercih eder. Tabi bu bilinçli yapılan bir davranış değil, bilinçdışı işleyen bir süreçtir.

Boşluk duygusu; olumlu veya olumsuz hiçbir duygu hissetmemektir. Oysa insan beyni her zaman bir duyguya ihtiyaç duyar ve olumlu ya da olumsuz bir duygu hissetmek ister. Bu yüzden de boşluk duygusu insanları çok rahatsız eden bir duygudur.

Peki bu boşluktan çıkmak için ne yapabiliriz?

  1. İnsanlarla bağ kurun. Arkadaşlarınızla buluşabilirsiniz veya ailenizle vakit geçirebilirsiniz. Çoğu zaman hayatın akışında sevdiklerimizi ihmal ediyoruz. Arkadaşlarınızla sadece bir Cafe'de buluşmak değil de beraber bir aktivite yapabilirsiniz. Bir başka opsiyonunuz ise muhtaç olanlara yardım etmek. Örneğin haftasonu bir çocuk yuvasını ziyaret edip onlarla vakit geçirebilirsiniz veya hayvan barınağında tüylü dostlarımızı sevebilirsiniz. Bunlar hayatımıza anlam katan ve bizi zenginleştiren şeylerdir.

  2. Yeni bir hedef belirleyin. Bazen bu boş hissetme duygusu hayatta bir hedefinizin olmamasıyla alakalı olabilir. Rutin bir iş hayatı ya da ilgilenecek ve kafanızı meşgul edecek kimsenin olmaması bazen bu hedefsizliği tetikler. Kendiniz için önemli ama çok uzun vadeli olmayan hedefler belirleyin ve listenizi her sene yenileyin. Tek bir hedefe kilitli kalmayın. Sokak hayvanlarını düzenli beslemek bile basit ama anlamlı bir hedeftir. Hayata dair bu tarz detayları kaçırmayın.

  3. Güzel bir kitap okuyun veya film izleyin. Kitapların ve filmlerin bizi bulunduğumuz yerden farklı bir yere götürme, bize farklı bir perspektif kazandırma gücü vardır. Bazen kitaplar ve filmler üzerinden uzun süredir yabancı kaldığımız hisleri yaşarız: hüzün, hasret, mutluluk gibi.. Boş hissettiğinizde asla boş boş oturmayın.

  4. Seyahat edin. Seyahat etmek pahalı bir yöntem ancak iyi para kazanıyorsanız ama kendinizi bir türlü iş hayatından ayıramıyorsanız bir mola verin. Farklı ortam ve kültürlerde bulunmak yeni şeyler keşfetmenize yardımcı olur. Seyahat etmek kafanızı boşluktan alır ve güzel anılarla doldurur.

  5. Özbakım uygulayın. Bu, besleyici öğünler yemek, yeterince uyumak ve egzersiz yapmak gibi temel şeyleri içerebilir. Yeni bir hobi edinebilirsiniz. Ayrıca sosyal medyada geçirdiğiniz zamanı sınırlayabilirsiniz. Bu, giderek daha iyi hissetmenize yardımcı olabilir.

  6. Biraz sabredin. Eğer klinik bir durumunuz yoksa hiç bir hissin sonsuza dek sürmeyeceğini bilmelisiniz. Bazen içine düştüğümüz o boşluk, bizi hayatta yeni engelleri aşmamız ve hedeflere ulaşmamız için motive eder. Bu sebeple içine düştüğünüz boşluğun ve mutsuzluğun farkına varın, kabullenin ve sizi yeni hedeflere götürmesi için ondan güç alın.

Klinik bir durumunuz olduğundan şüpheleniyorsanız (depresyon belirtileri yaşıyorsanız/günlük yaşamınızda çalışamıyorsanız/kendinize veya başkalarına zarar vermeyi düşünüyorsanız) profesyonel destek almaktan çekinmeyin. Boşluk hissi birkaç gün sürebilir ve sonra kendiliğinden düzelebilir. Ancak iki hafta veya daha uzun süre de kalabilir. Böyle bir durumda, bir uzmandan destek almak yardımcı olabilir.

Hayatta hiçbir engeli atlatmak imkansız değildir.

Yorumlar

Gelişmelerden Haberdar Olun

@