Obez olan kişilerin sayısı her geçen gün arttığından bu durum önemli bir sorun haline gelmiştir. Hem görsel hem de psikolojik bir problem olmasının yanı sıra tüm organları olumsuz etkileyen obezite aynı zamanda birçok hastalığa da davetiye çıkarmaktadır. Kişi, çocukluk döneminden itibaren beslenme alışkanlıklarını nasıl şekillendirirse öyle devam edeceğinden obeziteden korunmak için ailelere de büyük rol düşmektedir. Aileler, çocukları mutlu olsun diye ya da ödüllendirmek adına her hafta çocuklarını hamburger yemeğe götürmek yerine onlara evde daha sağlıklı olan besinleri sevdirmenin yollarını aramalıdır.

Obeziteden korunma yolları

Fast food, aşırı yağlı, işlenmiş ve asitli içecekler gibi yanlış beslenme tarzlarından kaçınmak ve porsiyon kontrolü yapmak obeziteden korunma yollarından birisidir. Hazır paketli yiyecekler tüketmek ya da devamlı dışarıdan pizza, hamburger gibi bol kalorili yiyecekler yemek yerine evde sulu yemek yemeğe dikkat edilmelidir. Buna ek olarak obeziteden korunmak için uzun süre aç kalınmaması gerekmektedir. Çok uzun süreli aç kalmak bilinenin aksine kilo vermeye yardımcı olmak yerine vücuda besin girişi uzun aralıklarla olduğu için aldığı her besini depolamasına ve böylece obeziteye sebep olmasına yol açmaktadır. Bu nedenle uzmanlar tarafından da azar azar ve sık sık beslenmek tavsiye edilmektedir. Obeziteden korunma yollarından bir diğeri ise tek tip beslenme şekillerinden uzak durmaktır. Çünkü sadece proteinle, sebzeyle veya tahılla beslenmek gibi tek tip beslenme şekli kişinin doymayıp porsiyonu ayarlayamamasına ya da çok fazla enerjiyi bir anda almasına ve böylece dengesiz kilo artışına sebep olmaktadır.
Evden ve masabaşı çalışmanın arttığı bu dönemlerde yaygınlaşan hareketsiz yaşam da obeziteye neden olan etkenler arasındadır. Bu sebeple hareketsiz yaşama sahip kişiler obeziteden korunmak için daha fazla egzersiz ve yürüyüş yapmalıdır. Uzmanlar tarafından da günde en azından 1 saat tempolu yürüyüş yapılması kilo dengesinin sağlanması açısından tavsiye edilmektedir. Buna ek olarak çok geç saatlerde yemek yemek veya yemeklerden hemen sonra uyumak ya da uzanmak vücudun o kaloriyi yakmasını engellemektedir. Bu yüzden yemeklerden sonra, özellikle yüksek kalorili yiyecekler tükettiyseniz o kaloriyi yakacak kadar enerji harcamalısınız ve hareket halinde olmalısınız. Tüm bu dengeli beslenme koşullarına ve hareketli kalmaya dikkat edildiğinde ise obeziteden korunmak herkes için mümkündür.