Çocukların sağlıklı bir yaşam sürebilmeleri için doğdukları andan itibaren dikkat edilmesi gereken bazı önemli tedbirler bulunuyor. Bunlar sayesinde çocuklarda bağışıklığı güçlendirmek daha kolay olmakta. Evde bağışıklığı güçlendirmek için hazırlayabileceğimiz güçlendirici yiyecekler sayesinde çocukların sağlığını koruyabiliriz. 

Çocuklarda bağışıklığı güçlendirmek için öneriler

Çocuklarda bağışıklığı güçlendirmek, kolayca enfeksiyon kapmalarını engellemektedir. Güçlü bir bağışıklığa sahip olan bir çocuk hastalıklara karşı çok daha dirençlidir ve bu sayede çok daha az hasta olur. Bunun için doğdukları andan itibaren evde bağışıklığı güçlendirmek için bağışıklık güçlendirici yiyecekler hazırlamak çok önemlidir. Bunlara ek olarak şunlar da söylenebilir:

-Çocuklarda bağışıklığı güçlendirmek için doğdukları an itibarıyla gerekli tüm sağlık aşılarını yaptırmalısınız.

-Anne sütünün yararları tüm doktorlar tarafından sıkça dile getirilir. Bu sebeple antikorlar ve bağışıklık destekleyici içerikleri ile anne sütünün, bilhassa ilk süt olarak bilinen kolostrum’un çocuklara aktarılması gerekmektedir. Emzirme yaşının ise 6 aya kadar sürmesi, çocuklarda bağışıklığı güçlendirmek için oldukça önemli bir noktadır.

çocuklarda bağışıklığı güçlendirmek

-Hijyen açısından çocukların temizliğinde özellikle ellerin yıkanmasına önem verilmesi gerekmektedir. 

-Dengeli beslenmeye önem verirken, protein ve vitaminleri zengin içerikler ile bağışıklık güçlendirici yiyecekler ilk tercihiniz olmalıdır.

-Çocuklarda ihmal edilebilen bir konu sıvı tüketimi olmaktadır. Çocuğunuzun yeterli sıvı tükettiğinden emin olmak son derece önemlidir.

-Yeterli uykuyu alabilmek yetişkinlerde olduğu kadar çocuklarda da bağışıklığı güçlendirmek için önem taşımaktadır. 

-Çocuklarda, özellikle günümüzde görülen bir sorun olarak hareketsizliğin önüne geçebilmek için bağışıklıklarını güçlendirici bir aktivite olan spora yönlendirmek gerekmektedir. Çocuklar, yaşlarına uygun spor aktiviteleriyle küçük yaşta sağlıklı bir bağışıklığa sahip olabilirler. 

-Kefir tüketimi, yoğurt ve probiyotik barındıran diğer yiyecekler bağışıklık güçlendirici yiyecekler arasında sayılabilir. Çocukların beslenmesinde bütün mineral ve vitaminlere özen gösterilerek dengeli bir beslenme planı oluşturulmalıdır.

-Bağırsak bakterilerinin bağışıklığı güçlendirdiği yönündeki bilgiler kanıtlanmıştır. Bu sebeple en önemli organlardan biri olan bağırsağın sağlıklı kalabilmesi için iyi bakterileri artırmak gerekmektedir. 

-Evde bağışıklığı güçlendirmek için çocukların yiyeceklerinde un kullanmak yerine yulaf kepeği kullanabilirsiniz. İçeriğindeki lif oranları ile vücut direncini artıracaktır.

-Propolis’in yararlarından faydalanmak için çocuğunuz 2 yaşına geldiği andan itibaren bu besini öğünlere dahil edebilirsiniz.