İnsanların sağlıklı kalabilmesi için vücudun ihtiyacı olan vitaminleri karşılaması gerekmektedir. Bunun için D vitamini de oldukça büyük bir öneme sahip olmaktadır. 

D vitamini hakkında bilgi sahibi olabilmek için ilk olarak D vitamini neye yarar? sorusunu cevaplandırmak gerekiyor. D vitamininin faydaları sıralanacak olursa şu şekildedir:

-Kemik sağlığını koruduğu bilinmektedir. Kemiğin temel ihtiyacı olan kalsiyumu düzenler. Kaslarda ve kemiklerde oluşan rahatsızlıkları engeller ve onarır.

-Solunumda meydana gelen enfeksiyon durumlarını azaltır.

-Kilo verme aşamasında yardımcı bir faktör olmaktadır. Ek olarak vücuda alınan kalsiyum ve D vitamini ile iştahın bastırıldığını açıklayan çeşitli araştırmalar da bulunmaktadır.

- Depresyonu engelleyici bir özelliği vardır. Kronik yorgunluk hali ve anksiyete durumlarında ruh halini iyileştirici bir rol üstlenir. 

-D vitamini insülin seviyesini dengeleyerek şeker hastalığı riskini azaltmaktadır. 

-D vitamini ile kanser riskini düşürebilmek de mümkündür. Etkili olduğu kanser türleri ise özellikle kolon kanseri, pankreas, prostat ve meme kanseri türleri olmaktadır. 

-Kan basıncı ve arter damarı üzerinde D vitamini etkili olmaktadır. Bu sebeple D vitamini neye yarar dendiğinde, kalp hastalıklarında görülen çeşitli nedenleri azalttığını söylemek doğru olacaktır. 

-D vitamini eksikliğinde hamile bireylerin sezaryen ile doğum durumu daha sık görülmektedir. Sağlıklı bir hamilelik için D vitamini dengesi korunmalıdır. 

-Bilişsel bozukluklarda D vitamini kullanımının önemi büyüktür. Özellikle Parkinson, Alzheimer, demans gibi bilişsel olarak gerileme görülen rahatsızlıklarda vücutta D vitamininin yetersiz olduğu görülmektedir. 

-Cilt sağlığı konusunda D vitaminin rolü büyüktür. Deri rahatsızlıklarında da bu vitaminin eksikliği görülür. 

Bu kadar yaygın alanda fayda sağlarken D vitaminini vücuda almak da çok kolay olmaktadır. 

D vitamini hangi yiyeceklerde bulunur?

En temel D vitamini kaynağı güneş olmaktayken, güneş dışında da yediğimiz yiyeceklerden ihtiyaç duyulan vitamin düzeyi karşılanabilmektedir. Bu gıdalar arasında yumurtanın sarı kısmı, karides, somon, sardalya, uskumru gibi yağlı balık çeşitleri, tavuk, kırmızı et sayılabilir. Bunun yanında ek olarak süt ve süt ürünleri, tahıllar, portakal suyu ve soya içeren içecekler de ek olarak D vitamini alınabilen gıdalar arasında yer almaktadır.