Damar tıkanıklığı problemi, tüm dünya genelinde günümüz hayat standartları sebebiyle oldukça sık görülen bir sağlık sorunudur ve çok ciddi hastalıklara sebep olmaktadır. "Nedir ve nasıl oluşur?" Sorularını cevaplandırmak gerekirse, damar duvarının iç tabakasında yağ kalıntıları birikmesi ve bazı alışkanlıklar sebebiyle tıkanıklık oluşmaktadır. Bunlardan bazıları şu şekildedir; 

  • Düzenli Sigara Tüketimi,
  • Aşırı Kilo Fazlalığına Sahip Olmak,
  • Hipertansiyon,
  • Diyabet, 
  • Hareketsizlik.

Düzenli hareket etmek, spor yapmak ve düzgün bir beslenme alışkanlığı benimsemek damar tıkanıklığını ve beraberindeki hastalıkları önlemek için oldukça önemlidir. Peki damar tıkanıklığı görülen kişiler hangi besinleri tüketmelidir? 

  • Zeytinyağı:

Sadece kalp ve damar tıkanıklığına değil, çoğu hastalığa iyi gelmesiyle bilinen zeytinyağı, içerisindeki antioksidanlarla hem kalbi ve damarları korumakta hem de tansiyon gibi riskleri de ortadan kaldırarak dolaylı olarak da kalbe ve damarlara zarar gelmesini engellemektedir.

  • Badem:

Tıpkı zeytinyağı gibi güzellikten sağlığa kadar birçook alanda faydası olan badem, kalp ve damar sağlığı için de oldukça önemli. Sağlıklı yağ, lif, mineral ve antioksidandan zengin badem, kan yollarını temizleyerek kalp ve damar sağlığında önemli bir rol oynamaktadır. 

  • Yulaf: 

Son dönemlerde sağlıklı yaşamı benimseyen tüm insanların tükettiğine şahit olduğumuz yulaf, içerdiği yüksek lif sayesinde düzenli olarak tüketildiğinde aynı badem gibi kalp ve damar yollarını temizleyerek, tıkanıklık oluşmaması için yardımcı olmaktadır. 

  • Tarçın: 

Kan şekerini dengelemesi ve düzenlemesi ile, doktorlar tarafından düzenli kullanılması tavsiye edilen tarçının, günde sadece bir çay kaşığı kadar tüketildiğinde damarlardaki tıkanıklık riskini yüzde 26 oranda azalttığı bilinmektedir. 

  • Nar:

Nar, düzenli tüketildiğinde, vücudumuzdaki damarların daha aktif çalışmasına yardımcı olmaktadır. Ayrıca, içeriği antioksidanlar sayesinde daha uzun ömürlü olmalarını da sağlamaktadır. 

  • Zerdeçal: 

Hint mutfağının mutfağımıza kattığı en yararlı besinlerden olan zerdeçal, birçok hastalığa faydası olması dışında damar sertliliğinin giderilmesinde de önemli bir role sahiptir. Yemeklerde kullanılabileceği gibi çay olarak da tükebileceğinden düzenli kullanımı da oldukça kolaydır. 

  • Brokoli: 

Vitamin, mineral, lif ve demir açısından oldukça zengin olan brokoli, damarlardaki kolestrol oranını dengeleyerek, kolestrolü ortadan kaldırmaktadır. Bu sebeple, damar tıkanıklığı, damar sertliği gibi problemlerin oluşumunu da engellemektedir.