Dünyada pazarlama alanı için çok fazla değişiklik yaşandı. Gelişen teknoloji ile birlikte artan mobil cihazlar ve yaşam biçiminin değişmesi nedeniyle alışveriş ve satın alma alışkanlıklarının tümü bu durumdan etkilenir bir konuma geldi. Bu etkileşim dijital pazarlama bileşenleri üzerinde de etkili oldu.

Dijital pazarlama, firmaların ya da markaların dijital alandaki pazarlama ve reklam çalışmalarına verilen isimdir. Günümüzün geliştirilmeye müsait olan ve çağımız için yeni bir pazarlama yöntemidir. Dijital pazarlama stratejisi daha interaktif yöntemler kullanarak tüketici ile  sürekli olarak iletişim halinde olan yöntemlerle zaman geçtikçe yenilikçi fikirler ile birlikte güncellenmektedir.

Dijital pazarlama; geleneksel pazarlama yöntemlerinden uzaktır. Kısacası internet ortamında mobil ve diğer interaktif kanalları kullanmaktadır. Ayrıca interaktif pazarlama,  online pazarlama, e-marketing ve web pazarlama gibi çeşitli isimler de kullanılmaktadır. Dijital pazarlamada kullanım alanları son derece geniştir. Bu pazarlama yöntemi ile başarılı olabilmek için öncelikle dijital pazarlamanın stratejisini anlamak gerekir.

Nerelerde kullanılmaktadır?

Dijital pazarlamada yer alan en büyük fark; dijital pazarlamada oluşturulan kampanyaların sadece dijital ortamda bulunan kanallar ile yönetilmekte olmasıdır. Bunun dışında pazarlamacılara kampanyalar için oluşturulan etkinlikleri analiz etmeleri için daha çok kontrol, araç ve veri bilgisi sağlanmaktadır. Dijital varlıkları da çok fazla çeşide sahiptir:

·        İnternet siteleri

·        Blog yayınlar

·        E-kitaplar ve teknik sözlükler

·        İnfografikler

·        Etkileşimli araçlar

·        Sosyal medya (Facebook, Twitter, Instagram vb.)

·        PR, sosyal medya ve incelemeler

·        Çevrimiçi broşürler ve ders kitapları

·        Marka varlıkları (logolar, yazı tipleri, vb.)

dijital-pazarlama-nedir-2

Dijital pazarlama taktikleri

 1. Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

2. İçerik Pazarlama

3. Inbound Pazarlama

4. Sosyal Medya Pazarlamacılığı

5. Pay-Per-Click (PPC)

6. Mail Marketing

7. Online PR Çalışmaları

Birçok çevrimdışı pazarlama yöntemleri bulunmuş olsa da, dijital pazarlama stratejisi; pazarlamacıların en iyi sonuçları gerçek zamanlı olarak görmelerini sağlamaktadır. Bunu örneklendirmek gerekirse; gazeteye verilen reklamın kaç tüketici tarafından görüldüğünü veya gören tüketicilerin yüzde kaçının ilgi odağına girdiğini bilemezsiniz. Bunların yanı sıra, dijital pazarlama ile birlikte pazarlamadaki çabaların her yönü ölçülebilirken aynı zamanda analizleri sağlanarak reklam başarılarını da takip edebilirsiniz.