Restoran ve Kafeler Dijitalleşiyor Projesi çerçevesinde Türkiye’yi dolaşan Eğitim Tırı, Konak Meydanı’nda İzmirli oda yöneticileriyle buluştu.

Eğitimler 7-8 Temmuz tarihlerinde yapıldı.

Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) ve Google.com işbirliği altında yürütülen proje, İzmir Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği (İESOB) nin katkılarıyla Konak’ta gerçekleştirildi.

Türkiye’deki restoran ve kafelerin dijital dünyada daha görünür ve rekabetçi hale gelmelerini sağlamak amacıyla hazırlanan eğitim programı ve www.esnafakademi.org eğitim portalı gıda sektöründe faaliyet gösteren oda yöneticilerine tanıtıldı. Eğitimlere İESOB Başkanı Zekeriya Mutlu ile, Ticaret İl Müdürlüğü Şube Müdürü Murat Aydeniz de katıldı.

Hazırlıksız yakalandık

İESOB’nin katkılarıyla Lokantacılar, Kantinciler, Pideciler ve Gevrekçiler ile Büfeciler Odalarının başkan ve yöneticilerine eğitim verildi. Açılış konuşmasını yapan İzmir Lokantacılar ve Gazinocular Odası Başkanı Doğan Kılıç, üyelerinin pandemiye hazırlıksız yakalandığına dikkat çekti.

Corona sürecinin online ticareti ön plana çıkardığını kaydeden Kılıç, ‘Dijital alanda yeterli donanıma sahip olmayan üyelerimiz mağdur oldu. Bu nedenle eğitimleri önemsiyoruz’ dedi.

Bostanlı Paten Pisti gençlerin yeni gözdesi Bostanlı Paten Pisti gençlerin yeni gözdesi

Pandemiden çok sayıda meslek kolunun olumsuz etkilendiğini belirten İESOB Başkanı Zekeriya Mutlu ise, ‘Bu süreçte online yeme içme sektörü nominal olarak yüzde 100’ün üstünde büyüdü, online siparişler dört kat arttı. Bugün akıllı telefon kullanmayan kişinin nasıl eli kolu bağlı kalıyorsa, dijital teknolojiyi iş yaşamına geçiremeyen işletmeler de mağdur durumda kalmaktan kurtulamıyor. Burada edindiğiniz bilgileri üyelerinize aktarmanız çok önemli. Üyeleri aydınlatmamız, bilgilendirmemiz görevimiz, yöneticiliğin bir gereği, bize bir vebal yüklüyor’ diye konuştu.

Projenin içeriği

Kullanıcının ihtiyaçlarına göre kişiselleştirilebilen bir öğrenme deneyimi sunan esnafakademi.org eğitim portalı içerisinde “Dijital Pazarlama, Arama Motoru Pazarlama, Sosyal Medya Pazarlama ve Yeni Normalde Pazarlama” modülleriyle işletmeler hemen hayata geçirebilecekleri pratik önerileri öğreniyor.

Eğitimler kapsamında işletmelerin haritalara kayıt süreçleri, doğru yemek fotoğrafları için ipuçları, dijitalde promosyon ve kampanya, müşteri yorumlarını yanıtlama gibi başlıklarda eğitimler bulunuyor. Eğitimleri tamamlayarak sertifika alan işletmeci ve çalışanlar çekilişle verilecek 100 Samsung T290 tabletten birisini kazanma şansı yakalıyor.

Roadshow hazırlık kapsamında, Eğitim TIR’ı projeye uygun hale getirilecek, eğitim TIR’ının ziyaret edeceği 20 İl belirlendi. Roadshow, 4 Nisan – 12 Ağustos 2022 tarihleri arasında yapılacak ve her ilde 1,5 gün kalınacak şekilde organize olunacak.

Proje kapsamında ziyaret gezici TIR’ın programı şöyle: 4-5 Nisan Antalya, 9-10 Haziran Trabzon, 7-8 Nisan Mersin, 20-21 Haziran Kayseri, 11-12 Nisan Adana,23-24 Haziran Konya, 18-19 Nisan Hatay, 4-5 Temmuz Aydın, 25-26 Nisan Gaziantep, 7-8 Temmuz İzmir, 9-10 Mayıs Şanlıurfa, 18-19 Temmuz Manisa, 12-13 Mayıs Diyarbakır, 21-22 Temmuz Bursa, 16-17 Mayıs Malatya, 4-5 Ağustos Eskişehir, 02-03 Haziran Erzurum, 8-9 Ağustos Ankara, 06-07 Haziran Rize, 11-12 Ağustos İstanbul.