Diyet yaparken bilinçli şekilde diyeti uygulamalı ve sağlıklı bir şekilde kilo verme süreci takip edilmelidir. Günümüzde insanlar fazla kilolarından kısa bir zamanda kurtulmak için uyguladığı sağlıksız diyetlerin sonucunda; verilen kilodan daha fazlasının kısa sürede geri alınması ve ardından kendini gösteren sağlık sorunlarıyla karşı karşıya kalmaktadır. Sağlıklı bir şekilde diyet yapmak ve vücudumuza değer vermek bu süreçte çok önem taşımaktadır. Diyet yaparken dikkat edilmesi gereken belirli önemli maddeler bulunmaktadır. Bu maddelere dikkat ederek sağlık tehlikeye atmadan kalıcı bir şekilde kilo vermek mümkündür.

Diyet yaparken dikkat edilmesi gerekenler
 

  • Sabırlı olmak

İlk olarak, diyet sürecine başlarken dikkat edilmesi gereken en önemli madde sabırlı olmaktır. Bu noktada yavaş, sağlıklı ve istikrarlı bir şekilde kilo vermek uzun vadede kişinin sağlığı için önemlidir. Kısa sürede fazla kilo verdiren şok diyetlerden uzak durulmalıdır. Diyet süreci uzman bir diyetisyenle beraber yönetilmeli ve diyetisyen tarafından yazılan listeler doğru şekilde uygulanmalıdır. Diyet listesine uymak önemlidir çünkü yavaş ama emin adımlarla kilo vermek beslenme alışkanlıklarının da değişmesini sağlayacaktır. Bu sayede, kiloların daha kalıcı şekilde gitmesi sağlanmaktadır.

  • Kahvaltı öğünün atlanmaması gerekir

Günün geri kalanını daha sağlıklı şekilde geçirebilmek ve acıkmamak için diyet yaparken kahvaltı öğününün atlanmaması gerekmektedir. Çalışan kişiler sabahları erken kalkmaktadır ve dolayısıyla kahvaltı yapmaya ek bir vakit bulamamaktadır. Bu duruma çözüm üretecek alternatif bir yol olarak çantalarda fazla yer kaplamayan küçük kavanozlara granola, yulaf lapası konulabilir. Ek olarak, akşamdan hazırlanan sandviç çantaya atılarak kahvaltı yapılması sağlanabilir. 

  • Su içmek hayatım bir parçası haline gelmelidir

İster diyet yaparken ister farklı bir zamanda olsun su içmek sağlıklı olmak için şarttır ve alışkanlık haline gelmelidir. Diyet sürecinde su içmeyi alışkanlık haline getirilemez ise diyet süreci çok yavaş ilerleyecektir.  

  • Fiziksel aktiviteye yer verilmeli

Diyet yaparken beslenme alışkanlıklarından değişiklikler yapılmaktadır. Bu değişikliklerin yanında fiziksel aktivite diyet sürecinde yapılmalıdır. Fiziksel aktivite yapan bireyler; daha sağlıklı ve mutlu bir yaşam sürmektedir. Spor; metabolizmayı artırarak kişilerin kilo vermesine destek olmaktadır. 

  • Lifli besinlere yer verilmeli

Diyet yaparken mısır, elma bezelye, brokoli, nohut, gibi lifli besinlere öğünlerde yer verilmelidir. Lifli besinler, su çekici özelliğine sahiptir. Bundan dolayı, mide içeriğinin yoğunluğunun artmasını sağlayarak mide boşalımını geciktirmektedir. Bu sayede, lifli besinler tokluk hissi artmasını sağlayarak ve kilo verme sürecine destek verir.