Nefes egzersizleri uygulamak; vücuttaki stresten kurtulmanın, rahatlamanın ve gevşemenin en yaygın yollarından bir tanesidir. Bu egzersizlerin vücuda birçok faydası dokunmaktadır. Doğru nefes alma teknikleri uygulandığında:

  1. Nefes alış hızımız azaldığından kan basıncımız dengelenir.
  2. Oksijen alımı arttığından iç organlarımız daha sağlıklı çalışır.
  3. Vücuttaki kasların zarar görme oranı azalır. 
  4. Konsantre bozukluğunu engelleyerek odaklanma kabiliyetini arttırır.
  5. Uyku düzeninde pozitif gelişmeler meydana gelir.
  6. Konuşurken doğru bir şekilde nefes alındığında diksiyon ve hitabet becerilerinde gözle görülür gelişmeler yaşanır.

Vücudumuzda gerçekleşen tüm bu olumlu etkiler nedeniyle doğru şekilde nefes alma yöntemlerinin bilinmesi, bu yöntem ve tekniklerin günlük olarak uygulanması ve pratik edilmesi son derece önemlidir.

Doğru nefes alma teknikleri için öncelikle bunlara dikkat edin!

1.      Nefes egzersizleri için her şeyden önce doğru yer seçimi çok önemlidir. Doğru nefes alma teknikleri ile vücudunuza, zihninize maksimum faydayı sağlamak için öncelikle kendinizi en rahat ve huzurlu hissettiğiniz ortama geçiş yapın.

2.      Kendinizi tamamen rahat bırakın ve vücudunuzu asla kasmayın.

3.      Düzenli olun, günde 2 defa aksatmadan yapmaya gayret edin.

4.      Kıyafetlerinizin rahat olduğundan emin olun.

5.      Çeşitli tütsüler ve aromatik kokular ile nefes alma uygulamalarınızı güçlendirin.

doğru nefes alma teknikleri-1

Yatay pozisyonda doğru nefes alma tekniği:

1.      Başınızı ve ayaklarınızı, yastık ya da minder yardımıyla yüksekte tutarak başlayın.

2.      Burnunuzdan nefes alarak karnınızın nefesle dolduğunu hissedin.

3.      Bir elinizi karın, bir elinizi göğüs bölgenize yerleştirin.

4.      Nefesinizi ağız yoluyla verirken göğüs ve mide bölgenizdeki rahatlamayı hissedin. 

Konuşurken doğru nefes alma tekniği:

Doğru şekilde nefes alma ve diyafram kullanımı, diksiyon derslerinin bel kemiğidir. Gerekli yerlerde tonlama yapabilmek ve akıcı bir anlatıma sahip olmak için ilk yapmamız gereken şey doğru nefes almaktır. Konuşurken doğru nefes alma tekniklerini inceleyelim:

  1. Öncelikle nefesi yine burnunuzdan alıp, ağzınızdan vermeniz gerekmekte.
  2. Burnunuzdan derin bir nefes aldıktan sonra, nefes verirken uzun aralıklarla ve kesik kesik vermeye dikkat edin.
  3. Derin bir nefes aldıktan sonra, nefes verirken mum üflüyormuş gibi hayal edin. 
  4. A – e – o – ö – u – ü gibi sesli harflerin yoğunlukta olduğu tekerlemeler söyleyerek nefes alışverişinizi kontrol altına alın.