Hareketsizlik, toplumda oldukça yaygın olan bir durumdur. Hareketsiz yaşam sürmenin ölüm oranlarını artırmakta olduğu bilimsel olarak kesinleşmiştir. Hareketsiz yaşamın; obezliğe, diyabete, hipertansiyona, kemik erimesine, kalp hastalıklarına, metabolik rahatsızlıklara ve çeşitli kanser türlerine neden olduğu biliniyor. Bu hastalıkların önüne geçmek için düzenli yürüyüş yaparak daha sağlıklı olabilirsiniz. Egzersizlerin bedenen ve zihinsel anlamda pek çok faydaları bulunmaktadır.

Düzenli yürüyüşün faydaları

Bir insan, düzenli yürüyüş yaparsa ömrü tam olarak 6 yıla kadar uzayabilmektedir. Bunun yanı sıra düzenli yürüyüşün şu faydaları da sayılabilir:

  • Kalp-damar hastalıklarını ortadan kaldırır: Damar sertliğinde azalmalar, kolesterol düzeyinde olumlu değişimler, kan şekeri ve tansiyon değerlerinde düşme gibi yararlar sağlıyor. 
  • Diyabet rahatsızlığını engeller: Hareketsiz bir yaşam beraberinde düzensiz ve kötü beslenme ile kilo artışına sebebiyet vermektedir. Sonucunda ise diyabet ortaya çıkmaktadır. Görülme sıklığı yüksek olan bu hastalığın diğer hastalıklara da etki ettiği bilinmektedir. Düzenli yürüyüş yapıldığı takdirde ise insülin direncinde azalma ve kilolardan kurtulma sağlanıyor. 
  • Kanser riskini azaltır: Gün içinde yarım saat ile bir saat aralığında yürüyüş yapmak özellikle bağırsak ve meme kanseri çeşidi üzerinde olumlu etkiler bırakır.
  • Felç riskini azaltır: Hareketsiz yaşama bağlı olarak felç geçirme riski, %24 oranlarında artmaktadır. Hareketsiz yaşamın beyin damarlarını tıkayıcı, kolesterolü yükseltici ve kan basıncını artırıcı etkileri bulunuyor. Düzenli yürüyüş yaparak hareketsiz yaşamın etkilerinden kurtulabilirsiniz.
  • Kemik sağlığını korur: Kemik erimesi hastalığı, ileriki yaşlarda sıklıkla görülse de her yaş için tehlike oluşturuyor. Hareketsizlikte, pıhtı atımı ve damar tıkanmaları gibi riskler görülebiliyor. Düzenli yürüyüş ile kemik erimesi riskinizi azaltabilirsiniz.
  • Depresyon riskini azaltır: Hareket ve yürüyüş yapmak insanı, psikolojik olarak iyi hissettiren durumlardır ve endorfin salgılanmasını sağlar. Bu da düzenli yürüyüş ile kilo kaybına, dinginliğe ve kas gelişimine yarar sağlayabilmektedir. Bireylere fiziksel yarar sağlamasının yanı sıra sosyal hayatlarında da olumlu etkiler uyandırıyor.
  • Tansiyon tedavisinde olumlu etkiler sunar: Tuz tüketimi, stres, kilo, düzensiz beslenme ve hareketsizlik hipertansiyonu tetiklemektedir. Bunun için tedavi sürecinde hastalar, yürüyüş ve egzersiz ile tansiyon tedavisine katkı sağlayabilir.

Bunların yanında stres kontrolünde, tokluk hissi vermesinde, daha az tatlı ihtiyacı hissetmekte etkili olur. Aynı zamanda daha kaliteli bir yaşam sürebilmek, öfkeyi kontrol edebilmek, sigarayı bırakabilmek ve kilo verebilmek için de oldukça etkilidir.