E vitamini vücudumuzun yüksek oranda ihtiyaç duyduğu vitaminlerden biridir. Dengeli beslenme ile vücudumuzun günlük ihtiyaç duyduğu E vitamini oranını karşılayabiliriz. Yağda çözülebilen bu vitamin, cilt sağlığı, göz sağlığı, hormonal düzen ve bağışıklık sisteminin güçlendirilmesi açısından büyük öneme sahiptir. Vücudunuzun ihtiyacı olan E vitaminini almak için bazı besinleri tüketebilirsiniz. Vücudumuz E vitaminine pek çok organın düzgün bir şekilde çalışabilmesi için ihtiyaç duymaktadır. Hormonal sisteminizin düzgün çalışması için yeterli miktarda E vitaminine sahip olmalısınız. Kanserle savaşmaya yardımcı olan bu vitamin jinekolojik ve ürolojik rahatsızlıkların önlenmesine de katkı sağlar. Peki E vitaminin eksikliği ile ne gibi sorunlar yaşanır? 

E vitamini eksikliklerinde yaşanabilecek sorunlar

E vitamini eksiklikleri nadir görülür. Bu gibi durumlarda sinir sistemi üzerinde sinir ağrısı yani nöropati gibi sorunlar yaşanabilir. E vitaminin eksikliği genellikle düşük yağ içeren bir diyet nedeniyle ortaya çıkabilir. Günlük ihtiyacın üzerinde vitamin alınması halinde kardiyovasküler rahatsızlıklar, kanser, demans ve diğer hastalıkların ortaya çıkma olasılığı artabilir. Bu nedenle günlük almanız gereken E vitamini miktarı üzerinde bir alım gerçekleştirmemeniz önerilir. Günlük vitamin ihtiyacınızı karşılamak için bazı besinler kullanabilirsiniz. Peki bu besinler nelerdir?

e vitamini nelerde var 2

E vitamininin bulunduğu besinler nelerdir?

E vitamini gün içerisinde tükettiğimiz birçok besinde bulunmaktadır. Bununla birlikte, günlük almamız gereken miktarı bilmemiz önemlidir. E vitamininin eksikliği çok nadir görülse de sinir ağrılarına yol açabilir. Günlük yeterli vitamin miktarı 7 ve 15 miligramdır. Bu miktarı karşılamak için E vitamininin zenginliği bakımından ayçiçeği ve soya yağı, badem, buğday, ayçiçeği çekirdeği, fıstık, fıstık ezmesi, ıspanak, kabak, kanola yağı, kara lahana, kırmızı biber, kuşkonmaz, mango, pancar yeşillikleri, yer fıstığı ve zeytinyağı gibi besinleri öğünlerinize ekleyebilirsiniz. Bununla birlikte et, süt, yapraklı yeşillikler ve güçlendirilmiş tahılları kullanarak vitamin takviyesi almak mümkündür. Ayrıca eczaneden ampul şeklinde satılan vitaminleri de satın alarak günlük ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz. Beyin, cilt, göz ve dolaşım sisteminin sağlığı için günlük dozuna uygun olarak vitamin takviyesi yapmayı unutmamanız gerekir. Ampul vitaminleri cildiniz ve saçınız için de doktorunuzun önerisi ile birlikte rahatlıkla kullanabilirsiniz.