Sağlıklı kuruyemişler hangileridir? Kuruyemişlerin hangileri hastalıklara iyi gelmektedir? Kuruyemişler ile ilgili tüm merak edilenler için derlemiş olduğumuz yazıyı mutlaka okumalısını. Kuruyemiş, besin değerlerinin zengin olması ile birlikte vücudun ihtiyacı olan vitamin, mineral ve yağların doğal yollardan karşılanmasını sağlamaktadır. Kemik ve beyin gelişimine katkıda bulunurken kalp ve damar sağlığının korunmasına oldukça etkilidir. Peki kuruyemiş faydaları nelerdir?

Kuruyemiş içerisinde bulundurduğu zengin vitamin ve mineraller ile birlikte vücudun ihtiyacı olan birçok besini karşılayabilmektedir. Porsiyonlarına dikkat edildiği sürece günün her anından yenilmesinde bir sakınca yoktur. Özellikle bazı kuruyemiş çeşitleri, hastalıklara karşı vücudu da koruyabilmektedir.

Kuruyemişin faydaları

Her kuruyemiş farklı hastalıklara fayda sağlamaktadır. Hastalığa bağlı olarak da iyi gelebilecek kuruyemişlerin tüketilmesi de tavsiye edilmektedir. Fındık, ceviz, badem, Antep fıstığı, kaju gibi kuruyemiş çeşitlerinin faydaları ve besin değerlerini daha verimli alabilmek için kavurmadan ve tuzlamadan tüketmek oldukça önemlidir. Bazı kuruyemiş çeşitlerinin sağlığa olan faydaları ve besin değerleri hakkında daha fazla bilgi almak için şu bilgilerden yararlanabilirsiniz: 

  • Fındık:

Hafızayı güçlendirmekte oldukça başarılıdır. 
İçeriğinde bulundurduğu omega 3 sayesinde kan akışını düzenler, kalp ve damar hastalıklarına karşı koruma sağlar.
Tok tutma özelliğine sahip olması ile birlikte diyet listelerinde yer alan ara öğünler kısmında tüketilmesi tavsiye edilmektedir.
Kansere karşı koruyucu görevi vardır. 
Yüksek antioksidan özelliğine sahip olması ile vücudu hastalıklara karşı koruma görevinde yer alır. 
Fındığın bu faydalarından yararlanabilmek kavurmadan tüketmeniz gerekmektedir.

  • Ceviz:

Kolesterolün düşmesinde oldukça etkilidir.
Yüksek tansiyonu düşürürken aynı zamanda kalp hastalıklarında etkilidir. 
Antioksidan özelliği ile birlikte birçok hastalığa karşı koruyucu görevi bulunmaktadır. 
Beyin gelişiminde ve korunmasında etkilidir.

  • Badem:

Kolesterolün düşmesine etki eder. 
Alzheimer hastalığındaki ilerlemeyi önler. 
Kanser hastalıklarına karşı koruma sağlar.
Kalp ve damar hastalıklarına karşı korur. 
Tok tutması sayesinde kilo almayı önler.

  • Antep fıstığı:

Beyin ve zeka gelişiminde büyük katkısı vardır.
Damarlardaki kan akışının hızlanmasında görev alır. 
Kötü kolesterolü düşürmekte görevlidir. 
Enerji verir ve vücudun daha zinde olmasına etki eder. 
Vücudun günlük doğal yağ ihtiyaçlarını karşılamakta görevlidir.

  • Kaju:

Antioksidan özelliği ile birlikte vücudun toksinlerden arınasını sağlar. 
Enerji verir ve aynı zamanda güne daha zinde başlamamızı sağlar. 
Yüksek tansiyonu düşürmekte görevlidir.