Stresli geçen bir iş ya da okul gününün ardından film veya maç izlerken yanında iyi gidecek atıştırmalıkları kim istemez? Bu yüzden, evde çok kısa bir sürede hazırlayabileceğiniz kolay atıştırmalıklar ile hem karnınızı doyurabilir hem de hiç yorulmazsınız. Pratik atıştırmalıklar bazen bir öğünü atlatmanıza yardımcı olur. Kendi mutfağınızda hazırlayabileceğiniz lezzetli ve pratik atıştırmalıklar birçok seçenek sunuyor.

Pratik atıştırmalık önerileri

Evde kolaylıkla hazırlayabileceğiniz pratik ve bir o kadar da lezzetli atıştırmalık çeşitleri ile ilgili birkaç öneriyi aşağıda bulabilirsiniz.

Çeşnili patlamış mısır

En yaygın ve sevilen pratik atıştırmalıklar listesinin başında patlamış mısır gelir. Patlamış mısırı dilediğiniz tuzlu baharatlar ile yapabilir ya da karamel gibi tatlı soslar ile renklendirebilirsiniz. Tamamen sizlerin damak zevkine kalmış.

Fırında patates cipsi

Paket patates cipslerinde tadamayacağınız bir haz bu tarifte saklı. Evde kolay bir şekilde yapabileceğiniz patates cipsini kızartmak ile uğraşmanıza bile gerek yok. İnce dilimlediğiniz ve baharatlar ile tatlandırdığınız patatesleri fırında pişirin. Çıtır ve lezzetli bir atıştırmalıktır. 

Kısır

Herkesin severek yaptığı ve yediği kısır, hem basit hem de lezzetli bir tarif. Malzemeleri ise her evde bulunan pazar sebzelerinden oluşur. Hem hafif hem de yapımı kolay olan kısır için en sık tercih edilen pratik atıştırmalıklardan biridir diyebiliriz.

Meyve salatası

Tatlı ve pratik atıştırmalıklar arayanlar için meyve salatası hem ideal hem de hazırlaması kolay bir lezzettir. Doğal şeker ile tatlı ihtiyacınızı karşılarken, vitamin deponuzu da doldurursunuz.
Bu pratik atıştırmalıklar, gün içerisindeki öğünlerinizi üşengeçlik yüzünden atlamanıza engel olur. Basit, hafif ve sağlıklı atıştırmalıklar ile karnınızı doyurursunuz. 

Sağlıklı ve pratik diyet atıştırmalıkları 

Diyet yapan bireyler, yağ ve şeker oranı daha düşük atıştırmalıkları tercih edebilir. Diyet atıştırmalıkları önerileri ise şu şekilde sıralanabilir:

  • Tarçınlı yoğurt.
  • Kuru yemiş.
  • Meyve.
  • Yulaf.
  • Haşlanmış sebze.
  • Süt.
  • Yulaflı kurabiye.

Sağlıklı atıştırmalıklar, diyetin büyük bir kısmını oluşturur. Diyet sürecinde zorlanmamak ve sindirim sisteminize iyi davranmak için bu atıştırmalıkları tercih edebilirsiniz. Hem tadına doyulmayan hem de kilo aldırmayan bu pratik atıştırmalıklar ile diyetiniz rahat ve hızlı geçer.