Fuarları gerçek sahiplerine teslim ediyor

Televizyon dünyasından tanıdığımız, başarılı anchorman Erhan Çelik, fuarcılık sektörüne girdiği tarihten bu yana yaşadığı süreci anlatarak, İzmir için bir çok sürprizlerinin olduğunun müjdesini verdi.

Güncel 15.09.2021 - 07:00 21.09.2021 - 11:47

Başarılı anchorman Erhan Çelik, İstanbul’da düzenlediği, Woodİst 21 Ahşap Üretim Teknolojileri, Kesici Takımlar, El Aletleri, Mobilya Yan Sanayi, Aksesuarları Fuarı, çok önemli iş bağlantılarına sahne oldu. Fuara katılan tüm firmalar neredeyse ellerindeki tüm makinaları sattı. “Geleceğin Fuarları” sloganıyla kurucu ortağı olduğu Nobel Expo, bu kez İzmir’de Shoexpo Ayakkabı ve Çanta Fuarı’na imza attı. 200’ü aşkın markanın katıldığı fuara 31 ülkeden profesyonel satın almacılar geldi. Erhan Çelik, “Fuarların gerçek sahipleri sektörlerin kendisidir. Biz de fuarları gerçek sahiplerine teslim etmek için yola çıktık. Samimiyetimiz büyük ilgi gördü ve karşılığını da buldu, bu yüzden başarılı olduk” dedi.

foto10

Fuarcılık sektörüne nasıl adım attınız?

Aslında sektöre yabancı hiç değilim. İstanbul merkezli Thmany Medya ajansımız ile geçtiğimiz yıllarda CNR Fuarcılık'a hizmet veriyorduk. Başarılı çalışmalarımız sonrası holdingin pazarlama ve iş geliştirmeden sorumlu icra kurulu üyeliği teklifini kabul ettim ve fuarcılık sektörünü daha yakından tanıma fırsatı buldum.

PANDEMİ İLE YAŞAM ŞEKLİ DEĞİŞTİ

Pandemide fuarcılık olumsuz etkilendi. Tüm sektör durdu. Siz nasıl bir cesaretle girdiniz?

Dediğiniz doğru. Pandemi, dünyada bir çok şeyi değiştirdi. İş yapma modelleri hatta yaşam şekli değişti. Fuarcılık sektörü için pandemi öncesinde yenilenme ve farklı bakış açısı zaten zaruri bir hal almıştı. Pandemi bunu kaçınılmaz yaptı. İşte ortaklarım ile birlikte biz bu değişim isteğini daha doğrusu sektörün talebini gördük ve Nobel Expo’yu kurduk.

foto9

Fuarcılıkta yenilenme neden zorunluydu?

Türkiye, Dünya’da en çok fuar ve fuarcılık şirketine sahip beş ülkeden biri. Ama uluslararası nitelikte etkili, ihracata destek veren kaç fuarı var? İşte soru bu. Yanıtı aslında hepimiz biliyoruz. Bu çok önemli bir sorun. Çözümü de fuarcılığın değişmesiyle mümkün.

İHTİYACA GÖRE ORGANİZASYON YAPIYORUZ

Nasıl bir değişimden bahsediyoruz?

Önce fuarları gerçek sahiplerine teslim etmek gerekiyor. Fuarcılık, fuar alanı sahip olmakla ilgili olmamalı. Bu olduğunda işte durum da ortada. Evet çok güzel fuarlar var ama ihracata yansıması nasıl? Minimum düzeyde. İşte biz bunu değiştirmek istiyoruz. İhracat odaklı, sektörlerin ihtiyaçlarına göre organizasyonlar yapıyoruz, yapacağız.

foto6

Fuarlar yapacağız demek istediniz sanırım?

Hayır fuarlar yapmayacağız, organizasyonlar yapacağız. Çünkü fuarların gerçek sahipleri organizasyona konu olan sektörler. Ayakkabı ise ayakkabıcılar, mobilya ise mobilyacılar, ağaç işleme makineleri ise bunları üreten firmalar. Fuarın sahipleri onlar, biz onlara yeni pazarlar sunacak organizasyonları gerçekleştiriyoruz. Fuarcılığın temeli bu değil mi? İş yapmak, elindeki ürünü satmak. Diğer faydalar ise yeni bilgi ve teknolojiyle tanışmak. İşte bu nedenle ayakkabı fuarının gerçek sahibi ayakkabıcı, kitap fuarın gerçek sahibi yazarlar, yayın evleri ve okurlardır.

İHRACATA KATKI SAĞLADIK

Shoexpo Ayakkabı ve Çanta Fuarı nasıl geçti?

Biliyorsunuz geçen yıl yapılmadı. İZFAŞ’tan fuarı devraldık. Ama şunu net bir şekilde söyleyebilirim ki fuarcılığın amiral gemisi İZFAŞ’tır. Müthiş bir ekip, hçalışma azmi son derece yüksek olan ekip iş başında. İşbirliğiyle fuarımızı yaptık. Bu yıl 47. kez düzenlendi. 200’ün üzerinde marka katıldı. Sadece profesyonel ziyaretçiye açıktı. Ayakkabının önde gelen merkezi İzmir. Üretimin neredeyse yüzde 40’ı burada yapılıyor. Ama yüzde 60 gibi hiç de küçümsenmeyecek diğer üretim merkezleri de var. İşte biz hepsini fuarımızda ağırladık. İstanbul’dan Ankara’ya, Konya’dan Hatay’a kadar ayakkabı üreten firmaların katılımını sağladık. Onları 31 ülkeden satın almacılarla buluşturduk. İhracata katkı işte budur.

foto2

İzmir için başka sürprizleriniz var mı?

İzmir, fuarcılığın doğduğu kent. Bu yüzden bizim için önemi çok ayrı. O yüzden İzmir’de tüm gücümüzle çıkarma yaptık. Ben haftanın üç günü zaten buradayım. Yeni organizasyonlar için ciddi bir çalışma içindeyiz. Aralık ayında İstanbul’da yine bir Woodİst 21 fuarı gerçekleştireceğiz. Hemen ardından İzmir’de Shoexpo Kış Fuarı’nı yapacağız. Bir diğer sürprizimiz ise mobilya fuarı. Mobilya sektörü biliyorsunuz, ihracatta çok önemli bir paya sahip. Ortadoğu pazarı da en önemlisi. Mobilyada İzmir damgasını, dünya ile buluşturmak istiyoruz. Şunu da belirtmek istiyorum ki Nobel Expo olarak İzmir’e sürprizlerimiz bununla sınırlı değil.

foto1-1

Yorumlar