Google, içeriklere ve reklamlara yasak getirdi

Teknoloji devi Google, iklim değişikliği ile ilgili yanlış bilgi yayan içeriklere reklam verilmesini durduracağını, YouTube gibi platformlarda bu tarz içerik üretenlere para ödemeyeceğini açıkladı.

Bilim-Teknoloji 08.10.2021 - 23:19 08.10.2021 - 23:25

ABD’li teknoloji devi Google, iklim değişikliği ile mücadelede yeni adımlar attı. Dev şirket, iklim değişikliği ile ilgli yanlış bilgi yayan, iklim değişikliklerini inkâr eden içeriklere reklam verilmesini, aynı zamanda da iklim değişiklikleri ile ilgili dezenformasyon yayan reklamların yayınlanmasını yasakladığını duyurdu.

Bugün yapılan açıklamalarda kararın, YouTube gibi platformlarda da geçerli olacağını belirtti. COVID-19 ile ilgili de benzer bir karar alan şirket, iklim değişiklikleri ile ilgili dezenformasyon yayan içeriklere reklam verilmeyeceğini ve ödeme yapılmayacağını, yanlış bilgi içeren reklamların da içeriklerde yer almayacağını ifade etti. 

Yetkililere göre iklim değişiklikleri ile ilgili yanlış bilgi yayan içeriklerde önemli bir artış görüldü. Birçok reklamveren de bu tarz içeriklerde reklamlarının yer almasını istemediğini belirtti. Bunun sonucunda da bu karar alındı.

Aynı şekilde bu artış bazı reklamlarda da görüldü. Birçok içerik üreticisi iklim değişikliklerini inkâr eden reklamları görmek istemediğini belirtti.

"Kasım 2021'de başlayacak"

İklim değişikliklerini, sera gazı emisyonlarının ve insan faaliyetlerinin gezegenin ısınmasına yol açtığını inkâr eden bütün içeriklere kısıtlama getirilecek. Açıklamalara göre bu kısıtlamalar Kasım 2021’den itibaren yürürlüğe girecek.

Yorumlar