Yaşam kaynağımız olarak adlandırdığımız Güneş bizler için son derece önem arz etmektedir. Canlıların yaşamlarını sürdürebilmelerini sağlayan en önemli etken olan güneş ışığı, vücudumuzda D vitamini sentezi yapılmasına yardımcı olmaktadır. 

D vitamini çoğu hastalığın meydana gelmesini engeller niteliktedir. Özellikle kemik gelişimi ve bağışıklık sistemimiz için bu vitamine çok ihtiyacımız vardır. Güneş ışığıyla veya doktorumuzun önerdiği takviyelerle bu vitamini vücudumuz için karşılamalıyız.

D vitamini Güneş’ten nasıl alınır?

Bazı vitaminleri vücudumuz üretebilirken bazılarını ise dışarıdan almak zorundayız. D vitamini ihtiyacımızın %90’ını güneş ışığı ile üretmek zorundayız. Bu ışınlar ise günün belirli saatlerinde alınmalıdır. Saat 12.00 – 14.00 arasında 10-15 dakika Güneş’e maruz kalınması yeterli olacaktır. Güneş ışığı cam veya plastikten geçemeyeceği için bu ışınlar cildimize nüfuz ederken doğrudan cildimize gelmelidir diğer bir ifadeyle önlerinde herhangi bir engel olmamalıdır. Ayrıca D vitamini suda çözünen bir vitamin olduğundan dolayı da güneşe çıkıldıktan sonraki 24 saat içerisinde cildimize su teması olmamalıdır. 

güneş ışığı zararları 2

Güneş ışığının zararları 

Dünyamız için filtre görevi gören ozon tabakası son zamanlarda incelmektedir. İncelen ozon tabakası ise güneş ışınlarının zararlı boyuttaki hallerinin de geçişine izin vermektedir. Çok fazla maruz kalınan güneş ışığı cildin yaşlanmasına neden olur. Derideki kırışıklıkların artmasına veya daha genç yaşlarda ortaya çıkmasına da sebebiyet verir. Ayrıca ciltte lekelenmelere de yol açar. Cildinizin bir yeri daha açıkken diğer yeri daha koyu olabilir veya küçük kan damarlarını da etkileyerek cildinizin daha kızarık görünmesine sebep olabilir.

Güneş ışığından korunma yolları 

Özellikle yaz günlerinin öğle vakitlerinde dik gelen güneş ışığı bize ciddi boyutlarda zarar verir. Zararlı olduğu söylenen zaman dilimlerinde dışarı çıkılacaksa bile kendinizi koruyarak bunu gerçekleştirmelisiniz. 

- Çıkmadan en az yarım saat öncesinde yüksek faktörlü koruma özelliğine sahip bir güneş kremi sürmelisiniz ve bu kremi en az iki üç saatte bir yenilemelisiniz. Denize girilecek günlerde ise yenileme aralığını daha da aza indirmelisiniz.

- Bulutlu havalarda bile güneş kremi ihmal edilmemeli. 

- Güneş ışığı ile temasımızı kesecek uzun kıyafetler de tercihleriniz arasında olmalı. Şapka veya kafanızı koruyacak başka bir koruyucu aksesuar da kullanabilirsiniz.