Kruvaziyer turizminde savaş tehlikesi

İsrail-Filistin savaşının devam etmesi halinde 2024 sezonunda Doğu Akdeniz kruvaziyer pazarında daralma tehlikesi olacağını vurgulayan İMEAK Deniz Ticaret Odası (DTO) İzmir Şubesi Başkanı Yusuf Öztürk, “İzmir veya ülkemizin güneyine rezervasyon yaptıran gemiler bizi sevindirmiş gibi görünse de aslında acı bir sevindirme. Kruvaziyerde biraz daha riskli günler yaşayabileceğimizi düşünüyorum” dedi.

Nedim Kirtiş
Nedim Kirtiş Tüm Haberleri
DTO İzmir Başkanı Öztürk'ten Kabotaj Bayramı kutlaması
+1
Haber albümü için resme tıklayın

Yenigün'den Kenan Yeşil'in haberine göre, İMEAK Deniz Ticaret Odası (DTO) İzmir Şubesi’nin Ekim ayı meclis toplantısı, Meclis Başkanı Argun Gündüç idaresinde gerçekleşti. DTO İzmir Şubesi meclis salonunda yapılan toplantıda, Türkiye ve bölge denizcilik sektöründeki gelişmeler değerlendirildi. Mecliste konuşan DTO İzmir Şube Başkanı Yusuf Öztürk, Türkiye’nin kuzeyinde ve güneyinde devam eden savaşları değinip, “2022’de kuzeyimizde başlayan Rusya-Ukrayna Savaşı’ndan sonra, güneyimizde 25 gündür devam eden İsrail ve Filistin Savaşı, tüm dünyanın gözünü bölgemize çevirmesine yol açtı. Ülkemizin dört yanı ateş çemberine döndü. Umarız ki Ortadoğu’daki gelişmeler, bölgesel bir savaşa yol açmaz. Gazze’de yaşanan insanlık dramının bir an önce sona ermesini, savaş yerine ateşkesin ve diyalogun geçmesini diliyoruz” dedi.

Yusuf Öztürk

KRUVAZİYER ROTALARI TÜRKİYE’YE ÇEVRİLDİ

İsrail-Filistin savaşından endişe duyan kruvaziyer gemilerin rotalarını Türk limanlarını çevirdiğini dile getiren Öztürk, “Karadeniz’deki deniz taşımacılığına, özellikle tahıl ticaretine darbe vuran kuzeyimizdeki savaştan sonra, İsrail limanlarına uğrayacak gemilerin güvenlik seviyesinin en üst noktaya çıkarılması, Doğu Akdeniz’de deniz taşımacılığını ciddi şekilde sekteye uğrattı. Bölge limanlarına uğrak yapacak gemilerin ödeyeceği ek savaş riski primlerinin 10 kat arttığı ifade ediliyor. Kruvaziyer operatörleri ise yolcularını riske sokmamak için savaşın ilk gününden itibaren İsrail limanlarını rotalarından çıkardı. İptal edilen limanların yerine ülkemiz limanları programa alındı. 7 Ekim’den sonra aralarında MSC, Costa gibi önde gelen firmalara ait 12 gemi, İzmir Limanı’na rezervasyon yaptırdı. Kasım ayında 7, Aralık ayında 4 kruvaziyer gemi İzmir Alsancak Limanı’na yanaşacak. Bodrum Marmaris, Antalya, özellikle bodrum inanılmaz talep aldı” diye konuştu.

DOĞU AKDENİZ KRUVAZİYER PAZARINDA DARALMA TEHLİKESİ

Savaşın devam etmesi halinde 2024 sezonunda Doğu Akdeniz kruvaziyer pazarında daralma tehlikesi ortaya çıkabileceğini dikkat çeken Öztürk, “İzmir veya ülkemizin güneyine rezervasyon yaptıran gemiler bizi sevindirmiş gibi görünse de aslında acı bir sevindirme. Sevinecek bir durum değil. Gemiler var olan takvimlerinin yerine getiriyor. Kruvaziyer kaptanları güvenli liman olarak Türkiye limanlarına geldi. 2024 yılında bölgemiz, Türkiye’nin de içinde olduğu Doğu Akdeniz bölgesi değerlendirildiğinde ne olacağını göreceğiz. Kruvaziyerde biraz daha riskli günler yaşayabileceğimizi düşünüyorum. Gelişmeleri takip ediyoruz. Oradaki insanlık dramı bitsin istiyoruz. Karadeniz ve Akdeniz’in yeniden barış denizi haline gelmesinin, insanlığın ortak çıkarına olduğunu düşünüyoruz” ifadelerini kullandı.

İLK DOKUZ AYDA 391 MİLYON TON YÜK ELLEÇLENDİ

Türk limanlarında ilk dokuz ayda 391 milyon ton yük elleçlendiğini dile getiren Öztürk, “Geçen yıl aynı dönemde elleçlenen yük miktarı 408 milyon tondu. Ocak-Eylül dönemi konteyner elleçleme rakamı ise 9.3 milyon TEU ile geçen yıl ile aynı düzeyde gerçekleşti. İzmir Limanları’nda aynı dönemde 1,4 milyon TEU konteyner elleçlendi. Limanlarımızın dünya ticaretinde aktarma merkezi olması çok önemli. Dün dünyanın en büyük konteyner gemilerinden MSC Türkiye’nin Tekirdağ Asyaport’a yanaşmasını, bu yönde çok değerli bir adım olarak görüyoruz” dedi.

31 Eki 2023 - 16:50 İzmir- İzmir Haberleri


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Gazete Yenigün Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Gazete Yenigün hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Gazete Yenigün editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Gazete Yenigün değil haberi geçen ajanstır.