Japonya'nın "Süper Yaşlıları"ndan Öğrenilen Uzun Yaşam Sırları

Japonya'nın "süper yaşlıları", uzun ve sağlıklı bir yaşamın sırlarını paylaşıyorlar. Bunlar arasında sürdürülebilir yaşam alışkanlıkları, dengeli beslenme, düzenli egzersiz ve stresle başa çıkma yöntemleri bulunuyor. Yaşamlarında disiplini ve düzeni ön planda tutan bu bireyler, sağlıklı bir yaşam sürmenin anahtarını bizlere sunuyorlar.

Afranur Şimşek
Afranur Şimşek Tüm Haberleri
Egzersiz rutini oluşturmak: Düzenli egzersizin faydaları nedir?
Zinde kalmak için hangi sabah rutinlerini uygulamalısınız?
+1
Haber albümü için resme tıklayın

Japonya, dünya genelinde "süper yaşlı" bireylerin yoğunlukla yaşadığı bir ülke olarak biliniyor. Bu bireyler, uzun ve sağlıklı bir yaşam sürmenin sırlarını paylaşıyorlar. Japonya'da 110 yaşını aşan kişilerin yaşam tarzları ve alışkanlıkları, uzun yaşamın anahtarını barındırıyor gibi görünüyor.

Sürdürülebilir Yaşam Alışkanlıkları

Japonya'nın en yaşlı insanlarından bazıları olan ve 116 yaşındaki Fusa Tatsumi gibi isimler, uzun ömürlerini günlük rutinlerine ve sürdürülebilir alışkanlıklarına borçlu olduklarını belirtiyorlar. LongeviQuest adlı kuruluşun başkanı Yumi Yamamoto, Japon "süper yaşlılarının" yaşam tarzları üzerine yaptığı çalışmaları Business Insider ile paylaştı.

Japonya'nın

Yamamoto'ya göre, bu bireyler yaşamlarını disiplinli ve düzenli bir biçimde sürdürüyorlar. Onların uzun yaşam sırları arasında, aşırıya kaçmamak ve dengeli bir diyet uygulamak yer alıyor. Ayrıca, Yamamoto, bu kişilerin genellikle kendilerini belirli bir miktarda yiyecek ve içecekle sınırladıklarını, bu sayede sağlıklı bir yaşam sürdürdüklerini vurguluyor.

Dengeli Beslenme ve Hareket

Japon kültüründe, "hara hachi bu" olarak bilinen, yüzde 80 doygunluk hissi yaşanana kadar yemek yeme alışkanlığı, uzun yaşamın bir diğer önemli unsuru olarak öne çıkıyor. Bu, yiyecek tüketiminin bilinçli bir şekilde kontrol edilmesini ve aşırı yemekten kaçınılmasını içeriyor. Yamamoto, bu alışkanlığın, inflamasyonu azalttığı ve uzun ömürlülüğe katkı sağladığı yönünde araştırmalar olduğunu belirtiyor.

Japonya'nın

Fiziksel aktivite de bu yaş grubu için önemli bir faktör. Japonya'da yaşlılar, günlük yaşamlarına düzenli egzersizleri entegre ediyorlar. Örneğin, radyo jimnastiği adı verilen ve dinleyicilere her gün beş dakika vücut ağırlığı egzersizleri yapmalarını teşvik eden bir radyo yayınına katılıyorlar.

Stresle Başa Çıkmak

Yamamoto ayrıca, bu yaş grubunun yaşam tarzlarında stresle başa çıkma yöntemlerinin de önemli bir yeri olduğunu vurguluyor. Japonya'nın "süper yaşlıları", stresli ve bunaltıcı ortamlardan kaçınma eğiliminde. Bu, onların uzun ve sağlıklı yaşamlarını destekleyen önemli bir faktör olarak görülüyor.

Japonya'nın

Dengeli Yaşam ve Rutinler

Japon "süper yaşlıları", sağlıklı ve dengeli bir yaşam sürmenin önemini vurguluyorlar. Onlar için dengeli beslenme, düzenli egzersiz ve stresle başa çıkma yöntemleri, uzun ve sağlıklı bir ömrün anahtarlarından bazıları.

Sınırlamalar ve Disiplin

116 yaşına kadar yaşamış olan bireyler, yaşamlarında disiplini ön planda tutuyorlar. Özellikle yiyecek ve içecek tüketiminde kendilerini sınırlıyorlar. Bu sınırlamalar, onların daha uzun ve sağlıklı bir yaşam sürmelerine yardımcı oluyor.

Kaynak: Haber Merkezi

09 Ara 2023 - 23:47 - Sağlık Haberleri


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Gazete Yenigün Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Gazete Yenigün hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Gazete Yenigün editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Gazete Yenigün değil haberi geçen ajanstır.