Turistler 2023'te Türkiye'ye Akın Etti: Harcamalarıyla Rekor Kırdılar!

2023 yılında Türkiye'ye gelen yabancı turistler, adeta bir harcama furyasına imza attı. Turist sayısında yaşanan yüzde 15'lik büyüme, ciro bazında yapılan harcamaların yüzde 63 artış gösterdiği bir yıla işaret ediyor.

Mina Tetik
Mina Tetik Tüm Haberleri
Büyütmek için resme tıklayın

2023 yılında Türkiye'yi ziyaret eden yabancı turistlerin harcamaları büyük bir sıçrama yaşadı. Adet bazında yüzde 12'lik bir artışla rekor kıran turistler, ciro bazında ise inanılmaz bir yüzde 63'lük büyüme kaydetti.

 

Kartlı Turizmde Banka Kartları Öne Çıktı

Türkiye'deki kartlı turizm harcamaları incelendiğinde, banka kartlarının öne çıktığı görülüyor. İşlem hacmi ve işlem sayısında lider olan banka kartları, turistlerin tercih ettiği ödeme yöntemi haline geldi. Ciro bazlı kart türü dağılımına bakıldığında ise yüzde 57 banka kartlarına, yüzde 43 ise kredi kartlarına aitti. İşlem adedi bazında ise yüzde 67 banka kartları, yüzde 33 ise kredi kartları tercih edildi.

 

Harcamalar Antalya'da ve Muğla'da Yoğunlaştı

Yabancı turistlerin harcamalarına dair ilginç bir detay ise şehir bazlı dağılımında ortaya çıkıyor. İstanbul, yüzde 46'lık bir payla listenin başında yer alırken, Antalya'da harcamaların büyüme hızı diğer illeri geride bıraktı. Antalya, yüzde 20'lik payıyla dikkat çekerken, Muğla yüzde 9 ile üçüncü sırada yer aldı. İzmir, Aydın ve diğer iller ise sırasıyla yüzde 4, yüzde 2 ve yüzde 19'luk paylarla yer aldılar.

 

Sektör Bazlı Ciro Dağılımı

Turistlerin harcamaları sektörlere göre değişiklik gösterdi. Mücevherat, duty-free alışveriş ve deri ürünleri yüzde 20'lik paylarıyla öne çıkarken, giyim yüzde 17'lik payıyla ikinci sırada yer aldı. Oteller yüzde 12, restoranlar yüzde 8, marketler ise yüzde 27'lik paylarıyla sıralamada kendilerine yer buldular.

 

Otel Harcamaları Muğla'da Yüksek

Yabancı turistlerin otel harcamalarına ilişkin önemli bir veri de ortaya çıktı. Muğla, yabancıların en çok otel harcaması yaptığı şehirlerden biri olarak öne çıktı. Diğer illerde ise mücevherat, duty-free ve deri ürünleri öne çıkan kategoriler oldu.

 

Ülke Bazlı Dağılım

Türkiye'de harcama yapan yabancı kartların ülke bazlı dağılımına bakıldığında, İngiltere menşeli kartların ciroda ön sıralarda yer aldığı görülüyor. İngiltere'nin yüzde 46'lık payıyla lider olduğu listede, Almanya yüzde 19 ile ikinci sırayı, Amerika yüzde 13 ile üçüncü sırayı aldı. Hollanda ve Suudi Arabistan ise yüzde 5'lik paylarıyla dördüncü ve beşinci sıraları paylaştılar.

 

Büyüme Oranları

Ülke bazlı büyüme oranlarına bakıldığında ise İngiltere'nin yüzde 35'lik büyüme ile öne çıktığı görülüyor. Almanya yüzde 17, Amerika yüzde 8, Hollanda yüzde 33, Suudi Arabistan ise yüzde 33'lük büyüme oranlarına sahipti.

Kaynak: Haber Merkezi

02 Şub 2024 - 21:36 - Ekonomi Haberleri


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Gazete Yenigün Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Gazete Yenigün hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Gazete Yenigün editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Gazete Yenigün değil haberi geçen ajanstır.