Amazon'un Derinliklerinden Çıkan Yeni Bir Dev Yılan!

Amazon ormanlarının derinliklerinde, bilim insanlarının yıllar süren araştırmaları sonucunda keşfedilen devasa bir anakonda türü, dünyanın en büyük yılanları arasına adını yazdırdı.

Aslı Solmaz
Aslı Solmaz Tüm Haberleri
Amazon'un Derinliklerinden Çıkan Yeni Bir Dev Yılan!
Haber albümü için resme tıklayın

Amazon ormanlarının gizemli sularında, bilim insanları tarafından yapılan uzun süreli araştırmaların sonucunda, daha önce hiç kayıt altına alınmamış devasa bir anakonda türü keşfedildi. Bu yeni keşfedilen tür, Eunectes akayima adıyla biliniyor ve dünyanın en büyük yılanları arasında yer alıyor. Bilim insanları, bu yılanların 7,5 metreye kadar büyüyebildiğini ve 500 kilograma yakın bir ağırlığa ulaşabildiğini ifade ediyor. Bu özelliklerle Eunectes akayima, gezegenimizdeki en büyük ve en ağır yılan türü olarak kaydedildi.

Bilinenlerin en büyüğü

Daha önce bilinen dört anakonda türü arasında en büyüğü olan yeşil anakonda, Güney Amerika'nın Amazon, Orinoco ve Esequibo nehirlerinin havzalarında ve bazı küçük su havzalarında yaşamını sürdürüyor. Bu anakondalar, hızları ve avlarını sıkı bir şekilde sarıp boğarak öldürme kabiliyetleriyle tanınır. Yeni keşfedilen tür ise, bu özelliklerle bilinen yeşil anakondanın genetik olarak iki farklı tür olduğunu ortaya koyan çalışmaların bir parçası olarak dikkat çekiyor.

Çekimler sırasında keşfedildi

Eunectes akayima türünün keşfi, onlarca yıl süren titiz bir çalışmanın sonucudur. Araştırmacılar, Ekvador Amazonları'ndaki Baihuaeri Waorani Toprakları'nın Bameno bölgesinde, yerli Waorani halkıyla iş birliği içinde bu türün birkaç örneğini yakalayıp inceledi. National Geographic'in Disney+ dizisi Pole to Pole with Will Smith'in çekimleri sırasında fark edilen bu tür, Amazon nehir sistemi boyunca yapılan kanolarla seyahat ederken "sığlıklarda pusuya yatmış, avını beklerken" gözlemlendi. Queensland Üniversitesi'nden çalışmanın ortak yazarı Bryan Fry, karşılaştıkları bir dişi anakondanın 6,3 metre uzunluğunda olduğunu belirterek, bu hayvanların boyutlarının inanılmaz olduğunu ifade etti.

Amazon'un Derinliklerinden Çıkan Yeni Bir Dev Yılan!

Bilim dünyası için önem taşıyor

Yeni keşfedilen Eunectes akayima türü, bilim dünyası için büyük bir önem taşıyor. Diversity akademik dergisinde yayımlanan araştırmaya göre, bu tür, daha önce bilinen güney yeşil anakondadan yaklaşık 10 milyon yıl önce ayrılmış ve genetik olarak ondan yüzde 5,5 oranında farklılaşmış. Bu, insanların şempanzelerden sadece yüzde 2 oranında farklı olmasıyla kıyaslandığında, önemli bir farklılık oluşturuyor. Anakondalar, ekosistemlerindeki dengeyi korumak için hayati önem taşıyan süper avcılar olarak bilinir. Sağlıklı bir anakonda popülasyonu, ekosistemin bol gıda kaynakları ve temiz suyla canlı olduğunun bir göstergesidir. Bu yüzden, anakonda türlerinin hangileri olduğunu bilmek ve sayılarını izlemek, ekosistemlerin korunması açısından büyük önem taşır.

Anakondalar ve yaşam alanları, sanayileşmiş tarım, orman yangınları, kuraklık, iklim değişikliği ve petrol çıkarma faaliyetlerinden kaynaklanan sızıntılar gibi faktörler nedeniyle giderek artan bir tehdit altında. Dr. Fry, petrol sızıntılarından kaynaklanan petrokimyasalların bu nadir yılanların doğurganlığını ve üreme biyolojisini nasıl etkilediğinin araştırılmasının özellikle acil olduğunu belirtiyor.

Kaynak: indyturk.com

22 Şub 2024 - 01:55 - Dünya Haberleri

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Gazete Yenigün Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Gazete Yenigün hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Gazete Yenigün editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Gazete Yenigün değil haberi geçen ajanstır.