Toplumda sıklıkla görülen unutkanlık, zihinsel yorgunluk, konsantrasyon güçlüğü gibi durumlar beyin sağlığı ile alakalıdır. Beyin sağlığı ilerleyen yaşlara göre zayıflayarak bu belirtilerin daha sık yaşanmasını olası kılar. Ancak doğru ve beynin ihtiyacı olan besinleri tüketerek beyin sağlığı konusunda gerileme yaşamamak mümkün. Peki, beyin sağlığı hangi besinler tüketilerek korunur? Bu önemli soru üzerine durmakta yarar var.

Beyin sağlığı için tüketilmesi gereken besinler

Toplumda görülen bazı zihinsel güçlükler gündelik yaşam kalitesini de düşürebilmektedir. Bu sebeple her yaş grubunda beyin sağlığını korumak ve ona iyi gelen besinleri tüketmek önemlidir. Beyin sağlığımızı en çok etkileyen unsur ise beslenme düzenidir. Kahvaltı en önemli öğün olarak bilinmektedir. Sebebi ise vücudun ihtiyacı olan besin kaynaklarını kahvaltı öğünü ile karşılayabilmesidir.

Uyku süresinde uzun sürelerce aç kalındığından, kahvaltı yapılmaz ise zihinsel faaliyetlerde gerileme yaşanmakta olduğu sunulmuştur. Araştırmalara göre bu sonucun dikkat eksikliği, baş ağrısı, halsizlik gibi durumlara da sebebiyet verdiği bilinmektedir. Bununla birlikte tüketilen su miktarı da beyin sağlığı için önemlidir. Su içilmediği takdirde ilk etkilenen organ beyin olmaktadır. Dolayısıyla günde on bardak su içmek bir nevi şarttır. 

Hangi besin tüketilmeli sorusuna verilecek en güzel yanıt ilk olarak yumurta olabilmektedir. Yumurta en zengin protein kaynağıdır. Beyin gelişiminde büyük bir rol üstlenir. Öğrenme ve hafıza gibi fonksiyonların güçlenmesinde etki sağlar. Yumurtanın yanında yer fıstığının da beyin sağlığı için rolü yadsınamaz. Besin değeri açısından oldukça zengindir. Alzheimer riskini azaltır. Günde 15 yer fıstığı tüketmek yeterli olacaktır. 

Balık tüketimi faydaları da herkes tarafından bilinmektedir. Hangi balıkların besin açısından zengin olduğu ise önemli bir unsurdur. Somon, uskumru, lüfer, sardalya gibi yağlı balıkların beyin gelişiminde önemli rolü vardır. Omega-3 açısından yağ asitlerini içererek yeni nöron oluşumunu güçlendirir. Beyinde meydana gelecek problemleri de en aza indirir.

Sert kabuklu yemişleri tüketmek de gereklidir. E vitamini, omega-3 yağ asidi ve antioksidan bakımından koruyucu işlevleri vardır. Her gün iki ceviz tüketmek son derece önemli yararlar sağlar.  Bezelye, fasulye baklagilleri tüketmek lif ve protein açısından beyni besler. Günde bir muz tüketmek potasyum açısından korurken, ahududu tüketmek ise sağlıklı hücreleri korur.