Papatyagiller nasıl familyasının bir üyesi olan hindiba nasıl tüketilmelidir? Hindiba sağlığa faydalı mıdır? Hindibanın faydaları nelerdir?

Papatyagiller familyasının bir üyesi olan hindiba, aslen bir sebze olarak yetiştirilen bitki türüdür. Hindiba yaprakları salataların içerisinde kullanılırken, çoğu yemek tarifinde de yerini alıyor. Dünyanın dört bir yanında birçok amaç için kullanılan hindiba, bizim ülkemizde yaygın olarak yabani ot olarak toplanmaktadır. Asıl adı “Cichorium endivia” olan hindibanın bir diğer bilinen yaygın türü ise beyaz hindibadır. Peki, hindibanın faydaları nelerdir ve neye iyi gelir?

Gözden kaçırmayın

Gaziemir Halk Eğitim'den geri dönüşüm temalı yenilik Gaziemir Halk Eğitim'den geri dönüşüm temalı yenilik
  • Safra kesesi ve karaciğer sağlığı için büyük bir önem taşır.
  • Besin değerleri bakımından oldukça zengin olan hindiba, bağışıklık sistemini güçlendirir. 
  • Hazımsızlık ve şişkinlik gibi çeşitli sindirim problemlerine birebirdir. 
  • Kanı temizleme görevini üstlenen hindiba, kalp ve damar sağlığında büyük bir rol oynar.
  • Düzenli hindiba tüketimi kolesterol seviyenizi düzenleyebilir.
  • Antioksidan bakımından zengin olan hindiba, aynı zamanda iyi bir idrar söktürücü olması ile ünlü.
  • Cilt sağlığında da karşımıza çıkan hindiba, erken yaşlanmanın önüne geçer.
  • Kabızlık gibi sorunları önleyen hindiba, bağırsak sağlığına iyi gelir.
  • Stres ve uykusuzluk gibi sorunları da bu mucizevi bitki ile çözebilirsiniz. 
  • Kemik sağlığı için de oldukça önemlidir.

Sayısız faydası ile hindiba için hepimizin mutlaka tüketmesi gereken bir bitki olduğu söylenebilir.

Hindibanın besin değerleri nelerdir?

Sayısız rahatsızlığa iyi gelen ve hastalıkların risk faktörlerini azaltan hindiba, içeriğindeki besinler ile oldukça faydalı bir bitki. 100 gram hindiba, içerisinde yaklaşık 17 kalori barındırır. Diyet lifinden C vitaminine ve demirden D vitaminine kadar birçok vitamin ve mineral hindiba bitkisinin içerisinde saklı. Peki, hindibanın besin değerleri nelerdir?

  • Potasyum (314 mg)
  • Karbonhidrat (3,4 g)
  • Protein (1,3 g)
  • Magnezyum (15 mg)
  • B6 vitamini
  • Şeker (0,3 g)

Kilo endişesi gütmeden tüketebileceğiniz hindiba, sizin için sağlıklı bir seçim. İnsan sağlığına birçok yararı olan hindibayı salatalarınızda, yemeklerinizde ya da dilerseniz çay şeklinde tüketebilirsiniz. Vücudumuza sağladığı hiç bilmediğimiz yararları ile hindiba adeta bir vitamin ve mineral deposu. Aslında bir sebze olarak yetiştirilen bu bitkinin tüketimini arttırmak, sağlıklı bir yaşam sürmeye başlamanın ilk adımlarından biri dahi olabilir.