Hafta başında basında yer alan, şehir içi hız sınırı limiti 90 km’ye çıkarılacak haberi pek çok kesimin tepkisini çekti.¶ Tüketicilerden bile konu ile ilgili olumsuz yorumlar ve yazılar aldım. Sadece haberin görüntüsünü değerlendirdiğinizde böyle bir şaşkınlığı yaşamamanız mümkün değil. Çünkü şehir içi ifadesinin kapsamı oldukça geniş. Asfaltı ve alt yapısı eşit olmayan caddeler, değişik ölçekli sokaklar ve okullar endişeleri zirveye taşıdı.
Okurlarımızdan Ümit Bey’in, konuya ilişkin şikayetini anlattığı yazısında ki, “Ülkemizde şehir içi yollar 70 km’ye dahi uygun değilken, şehir dışında bile 90 km hıza müsaade edilmezken, şehir içi yollarımızda hız tahdidini 90 km’ye çıkarmak cinayete, trafik terörüne davetiye çıkarmaktır” ifadeleri konunun ne denli tedirginlik yarattığının en açık ifadesidir.
Bu gelişmeleri yakından takip eden ve anında görüşünü dile getiren Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme (UDH) Bakanı Binali Yıldırım’dan konuya ilişkin bir açıklama geldi. Belki Ümit Bey gibi pek çok şikayet veya endişe bakanlığa ulaşmış olabilir. Belki de Bakanın şahsi hassasiyetidir. Hangisi olursa olsun Bakan Yıldırım’ın yorumlarını aynen destekliyoruz. Hatalı olduğu düşünülen kararlardan bazen dönüşüm sinyalleri almak bile içimizde bir umut ışığı yakıyor.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme (UDH) Bakanı Binali Yıldırım açıklamasında; "Şehir içi trafiğinde özellikle hız sınırlarının artırılmasını şahsen doğru bulmuyorum. Ama üzerinde çalışılabilir, kademeli yapılabilir, yani her yerde standart 70 olmayabilir, 50 olacak yer vardır, 100 olacak yer vardır, bunlar üzerinde çalışılabilir" dedi. Yıldırım'ın şehir içi hız limitlerine ilişkin değerlendirmeleri, UDH Bakanlığı Basın Müşavirliği'nin twitter adresinde şu ifadelerle yer aldı; "Şehir içinde hız limitlerinin artırılmasına ben iyi bakmıyorum. Şimdi yeni sloganımız, trafikte hız felaket, internette, bilişimde hız berekettir. İnternette hızı istediğiniz kadar artırın, bir problem yok. Daha kolay bilgiye erişirsiniz, daha rahat erişirsiniz ama yollarda hızı artırdığınız zaman felakete adım adım yaklaşırsınız. Kaldı ki, şehir içinde fazla hız yapacak bir trafik rahatlığı da yok. 2 dakika 100 kilometre, 120 kilometreye çıkacaksınız, önünüz, arkanız hep araba dolu. Onun için, bu şehir içi trafiğinde özellikle hız sınırlarının artırılmasını şahsen doğru bulmuyorum. Ama üzerinde çalışılabilir, kademeli yapılabilir, yani her yerde standart 70 olmayabilir, 50 olacak yer vardır, 100 olacak yer vardır, bunlar üzerinde çalışılabilir."
Konunun özeti çok net ifade ediliyor. Her yer standart hız kilometresi ile belirlenmemeli, yolun ve sokağın özellikleri hatta okul mevcudiyeti bile göz önüne alınmalı bu durumlara göre değişik hız sınırları uygulanmalı. Vatandaşın tedirginliği ve Bakan Yıldırım’ın, “Şehir içi trafiğinde özellikle hız sınırlarının artırılmasını şahsen doğru bulmuyorum" yorumlarına Emniyet Genel Müdürlüğü’nden hemen aydınlatıcı bir açıklama yapıldı.
EGM' den yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi: Karayolları Trafik Yönetmeliğinde yerleşim yerleri içerisindeki hız limitleri 50 km olarak belirlenmiştir. Bu hız limitleri, İllerde bulunan Ulaşım Koordinasyon Merkezleri (UKOME) veya İl Trafik Komisyonlarının kararıyla, otomobiller için 20 kilometreye kadar (50+20=70) arttırabilmektedir. Mevcut düzenlemede UKOME ve İl Trafik Komisyonlarının şehir içi yerleşim yerlerindeki tüm yollarda hız limitlerini artırma yetkisi bulunmaktadır.
İçişleri Bakanlığı tarafından hazırlanan yeni düzenlemede, yerleşim yerlerindeki hız limiti 50 km olarak devam ettirilmekle birlikte UKOME ve İl Trafik Komisyonlarına verilen 20 km. hız limiti artırma yetkisinin aşağıda nitelikleri belirtilmiş yollarda 32 km'ye kadar arttırılması (50+32=82) öngörülmektedir.
-Yerleşim yeri içinden geçen bölünmüş devlet ve il yolları,
-Belediyelerin yapım ve bakımdan sorumlu olduğu; taşıma kapasitesi yüksek, can ve mal güvenliği açısından gerekli tedbirlerin alındığı, yaya geçitlerinin alt ve üst geçişlerle sağlandığı bölünmüş karayollarıdır.
İçişleri Bakanlığı tarafından hazırlanan taslakla ilgili olarak Karayolları Trafik Yönetmeliğinin yürürlüğünden sorumlu Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığının görüşleri beklenmektedir.
Dolayısıyla şehir içi hız düzenlemesi ile ilgili çalışmaların devam ettiği, düzenlemede UKOME ve İl Trafik Komisyonlarınca hız artırımı yapılabilecek yolların niteliklerinin ve yeni hız üst limitlerinin belirlendiği, çalışma sonuçlanana kadar mevcut hız limitinin 50 km olarak devam ettiği, trafik levhalarında belirtilen hız limitlerine uyulması gerektiği kamuoyuna duyurulur.
Yorum yazarak Gazete Yenigün Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Gazete Yenigün hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Gazete Yenigün editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Gazete Yenigün değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Gazete Yenigün Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Gazete Yenigün hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Gazete Yenigün editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Gazete Yenigün değil haberi geçen ajanstır.