Horlama sebepleri, horlama şikayetini yaşayan insanların oldukça fazla merak ettiği bir konudur. 

Uyurken meydana gelen hava tıkanıklığı nedeniyle horlama sorunu ortaya çıkmaktadır. Neredeyse her insan dönem dönem horlama sorunu ile karşılaşmaktadır. 

Bazı insanların dar, bazı insanların geniş solunum kanalları bulunmaktadır. Obezite gibi yüksek kilo problemi yaşayan bireylerde solunum yolu daralacağından horlama sorunu ortaya çıkmaktadır. Yüksek kilo, horlama sebeplerinin başında gelmektedir. Horlama sebepleri için birçok neden sayılabilir:

  1. Burun tıkanıklığı nefes alışverişi sırasında hava sirkülasyonunu engelleyerek horlamaya yol açmaktadır.
  2. Sigara ve alkol kullanımı, vücudumuzdaki hava yolu tıkanıklığını engellemekle görevli metabolizmayı yıkarak horlama sebeplerinin başında gelmektedir.
  3. Cinsiyet ve yaş faktörü de horlamayı etkileyen temel sebeplerdendir. Araştırmalar ve gözlemler sonucu 40 yaş üstü erkek bireylerde horlama problemi daha yaygındır.
  4. Hamilelik durumu horlama sebeplerinden biri kabul edilmektedir.
  5. Yüksek tansiyon, kalp hastalıkları, çene şekli gibi durumlar da horlamayı etkilemektedir.

Horlama belirtileri nelerdir?

1.      Uyanıldığında hissedilen boğaz ağrısı,

2.      Gün içinde halsizlik,

3.      Çarpıntı,

4.      Uykuya dalmakta güçlük çekme,

5.      Geceleri soluklanarak uyanma,

6.      Sinir ve dikkatsizlik.

Bu gibi belirtiler gösteriyorsanız horlama sorunu yaşıyor olabilirsiniz. Horlama sebepleri hakkında bilgi sahibi olmak, tedavi aşamasını kolaylaştıracaktır. Bu nedenle sahip olduğunuz belirtileri gözlemlemeli ve buna göre hareket etmelisiniz.

Horlama tedavisi nasıl olur?

Horlama, çok basit bir rahatsızlık gibi gözükse de altta yatan birçok farklı ciddi rahatsızlığın belirtisi olabilmektedir. Horlama sebepleri arasında sizlere uygun olanlar varsa en yakın sağlık kuruluşuna giderek yardım alabilirsiniz. Bunun haricinde klasik yöntemler olarak:

  1. Horlama sebepleri arasında yer alan faktörleri hayatınızdan çıkarmak ile başlayabilirsiniz. Kilo vermek ya da sigara kullanımını azaltmak gibi hayatınızda yapabileceğiniz değişiklikler ile bu problemin önüne geçebilirsiniz.
  2. Uyuma pozisyonunuzu değiştirebilir, daha yüksek yastıklar kullanarak yatmayı deneyebilirsiniz. 
  3. Burun bandı gibi tıkanıklık giderici ürünler kullanarak horlama sebepleri arasında yer alan doğru nefes alamama faktörünü engelleyebilirsiniz.
  4. Özellikle akşam saatlerinde daha hafif, yağsız ve baharatsız gıdalar tüketmeyi tercih edebilirsiniz.
  5. Tüm bunlara rağmen horlama probleminizde bir azalma olmazsa kulak burun boğaz uzmanına başvurabilirsiniz. Doktorunuz çeşitli testler yaparak, ağız içi alet kullanarak, uyku laboratuvarına yönlendirerek ya da cerrahi işlemde bulunarak size en uygun tedavi yöntemini bulacaktır.