İçerik pazarlaması nedir, hangi alanlarda kullanılır? İçerik pazarlaması markanız için nasıl bir önem taşımaktadır, püf noktaları nelerdir?

İçerik pazarlaması, değerli ve faydalı içeriklerin, mevcut ve potansiyel müşteriler için oluşturulması ve dağıtılmasıdır. Bu hedef ve mevcut kitle ile güçlü bir ilişki kuran, uzun vadeli bir stratejidir. Çok çeşitli biçimlerde ve yerlerde bu strateji uygulanabilir;

  • Blog yazıları,
  • Sosyal medya paylaşımları,
  • Elektronik postalar,
  • Videolar,
  • Grafikler.

İçerik pazarlamasının süreçleri nelerdir? 

Günümüzde her müşteri etkileyici ve diğerlerinden farklı bir tecrübe aramaktadır. Bu beklentiyi ise doğru içerik pazarlama stratejisi ile karşılayabiliriz. Bu süreci üç farklı aşamada değerlendirebiliriz. Bu aşamalar şu şekilde maddelendirilmektedir; 

Gözden kaçırmayın

Kanlı ay tutulması etkileri neler?  Kanlı ay tutulması etkileri neler? 
  • Farkındalık: 

Bir alıcının macerası farkındalık ile başlar. En sade haliyle, yaptığınız işin farkına varırlar. İşin başında varlığınızdan bile haberi olmayan müşteri, ürettiğiniz içerik sayesinde sizi tanır.

  • Değerlendirme: 

Bu noktada, işinizin farkında olan müşteri, sizi kendi içerisinde değerlendirmeye alır. Bu noktada, müşteriye sunduğunuz içeriğin önemi çok büyüktür. Uygun anahtar kelimelerle hedef kitle cezbedilmeli ve karar verme aşamasına getirilmedir.

  • Karar Verme: 

Son olarak müşterinin ürünü satın almaya karar verdiği aşamadır. Size halihazırda güveniyor ve satın almaya hazır haldedir. Bu noktadaki içeriklerde daha uzun anahtar kelime kullanımı çok önemlidir. Özellikle long-tail anahtar kelime markanızın ismini de içeriyorsa, kitleniz sizden daha spesifik bir alım yapmak ister.
Bu üç farklı süreçte, birbirinden farklı içerikler kullanılmalıdır. Hedef kitle aynı olsa da, farklı düşüncelerin ve aksiyonların bulunduğu bu durumlarda, nokta atışı içerik kullanılmalıdır. Bu süreçlerin ortak noktası ise SEO kullanımı ve hedef kitleye ulaşmaktır.

İçerik pazarlamasının önemi 

İçerik pazarlaması, bütün dijital pazarlama stratejilerinin kalbinde yer alır. İlgi çekici ve bilgilendirici bir içerik, hedef kitlenizi ve sizi bir araya getirir. Bu sebeple işiniz için önemi, şu şekilde özetlenebilir;

  • Günümüzde hedef kitleye ulaşılabilecek en hızlı yoldur.
  • Süreci maliyet olarak düşüktür.
  • Alıcıların %47’si, satın almadan önce ürünle ilgili aydınlatıcı içerikler okumak ister. 
  • Blog yazıları bulunan şirketler, olmayanlara kıyasla %67 oranın daha fazla müşteri çeker.
  • Bu yöntemi kullanan şirketlerde, kullanmayanlara kıyasla %30 daha fazla büyüme görülür.
  • Hedef kitle ile arada güven bağı kurar.

Özetle, günümüz alıcısının içeriğe olan talebini karşılamak, hem işletmeler hem de alıcılar için bir kazanç durumudur. Markanız için profesyonellerden içerik pazarlaması hizmeti alabilmeniz mümkündür.