İşler: Turizmde 2023 hedeflerine bu yıl...

İşler: Turizmde 2023 hedeflerine bu yıl ulaşacağız

Yenigün TV'ye konuk olan Ege Turistik İşletmeler ve Konaklam alar (ETİK) Birliği Yönetim Kurulu Başkanı ve Türkiye Otelciler Federasyonu Başkan Yardımcısı Mehmet İşler 2018 yılı turizmini değerlendirirken, 2019 yılı hedefleri hakkında bilgi verdi

İşler: Turizmde 2023 hedeflerine bu yıl ulaşacağız

Yenigün TV'ye konuk olan Ege Turistik İşletmeler ve Konaklam alar (ETİK) Birliği Yönetim Kurulu Başkanı ve Türkiye Otelciler Federasyonu Başkan Yardımcısı Mehmet İşler 2018 yılı turizmini değerlendirirken, 2019 yılı hedefleri hakkında bilgi verdi

İşler: Turizmde 2023 hedeflerine bu yıl ulaşacağız
29 Nisan 2019 - 07:25

Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar (ETİK) Birliği Yönetim Kurulu Başkanı ve Türkiye Otelciler Federasyonu Başkan Yardımcısı Mehmet İşler Yeni Gündem programında İbrahim Paker’in konuğu oldu. Türkiye’de 2016-2017 yılında turizmde yaşanan sıkıntıların 2018 itibariyle yavaş yavaş azalmaya başladığını ifade eden İşler, “Türk turizmi 2023 yılında ulaşmayı hedeflediği ‘50 milyon turist, 50 milyar dolar ciro hedefine 2019 yılında ulaşacaktır” dedi.  


“ALGI YÖNETİMİ TURİZMİ ETKİLEDİ”

 2018 yılı turizmini değerlendiren Mehmet İşler, “Türk turizmi 2015 yılında tüm zamanların en iyi yılını yakalamıştı. Ancak 2016-2017 yıllarında bir daralma gördük. Bu yıllarda gelirde yüzde 35-40’lara varan bir düşüş yaşandı, doluluk oranında ise yüzde 50’lere varan bir düşüş gördük. Bu bizim için gerçekten sıkıntılı bir dönemdi. Sektörün kendisine ve istihdam yaratan personelin çalışmasına ara verildiği bir dönem. Kenarda parası olanların bu parayı harcadığı, olmayanların bankadan daha çok kredi çekip, kredi çekenlerin ise kredilerinin takla atıldığı bir dönemdi. Zor bir süreçti. Özellikle de algı yönetimiyle yabancı turistin güvenlik, asayiş ve terör algılarının çok kaşındığı, Türkiye’nin terörle iç içe olduğu, Ortadoğu’daki savaşın bir parçası olduğu bir zamandı. En önemlisi ise bu algı, Avrupa’daki son tüketiciye bu bölgenin kaşınmasından doğan bir kayba sebep verdi. Bu kayıp da bize ekonomik kayıp olarak geri döndü. Sıkıntılı bir dönem yaşıyorduk. Devletle ve sektör olarak el ele vererek son tüketicinin algısını ciddi bir kampanyayla değiştirmeye çalıştık ve son tüketici gördü ki 1 euroya Yunanistan’da bir kahve içerken, Türk Lirası’nın da döviz karşısında kaybından dolayı 1 euroya 6 buçuk kahve içebileceğini de gördü ve terörün de dini, yeri bölgesi olmadığını görünce ‘ben tekrar Türkiye’ye gidiyorum’ dedi. Türkiye’ye gelme kararını 2018 yılında verdi. 2018 yılında 2016 ve 2017 yılına göre daha iyiydik. 2018 yılında, 2015 yılındaki dolulukları yakaladık ama ciroyu yakalayamadık” diye konuştu.


“2019, EŞİĞİN AŞILDIĞI BİR YIL OLACAK”

2019 yılında tüm Türkiye turizm tarihinin en önemli zamanını yaşayacağını aktaran İşler, “Takribi olarak 40 yıldan beri sürekli güneydoğu sınırında terör belasıyla uğraşan bir Türkiye ve buna rağmen hali hazırda 46 milyon turisti ülkesine getiren bir Türkiye’den bahsediyoruz. Bu aslında büyük bir başarıdır. Sabah akşam terör kavramıyla iç içe olan bir ülkenin bu geçen sürede bu kadar turist getiriyor olması ve buradan da ülkesine bir can suyu veriyor olması ve turizmi bu şekilde değerlendiriyor olması çok iyi bir şey. 2023 yılında devletle kurmuş olduğumuz stratejik planda 50 milyon turist 50 milyar dolar girdi bekliyorduk ama Türk turizmi 2023’teki bu hedefini 2019 sonunda gerçekleştirecek gibi görünüyor. Yani Türk turizmi 4 yıl öncesinden bu hedefine ulaşmış olacak. Biz çıtayı yükseltip 2023 yılında 70 milyon turist, 70 milyar dolar girdiye getireceğimize inanıyoruz. Teşviklerle ve devlet sektör işbirliği ile bu sektörün gerçekten daha dinamik, aktif bir hal alacağını biliyoruz. Türk turizminde yaratılan bu ciddi atılımın, devlet tarafından da farkedilip doğru dizayn edilmesi sonucunda gelen rakamsal menfaat, ülkenin de ekonomisini son derece etkilemiştir. Pozitif yönde oluşan bu etkileşim Türkiye’ye döviz getiren, yerinde ihracat dediğimiz bir sektör olarak turizmin kıymetini daha da artırmıştır. 2019 yılı Türk turizm tarihinin en iyi yılı olacaktır. 2023 yılı hedeflerinin 2019 yılında yakalandığı bir yıl olacaktır. Bu nedenle 2019 bir çakışma ve eşiğin aşıldığı bir yıldır. Bu sektörün ne kadar büyük adımlarla ilerlediğinin bir göstergesidir” açıklamalarında bulundu. 


“İZMİR’İN CİDDİ POTANSİYELİ VAR”

Türk turizminin işsizlik oranlarının düşürülmesinde ve istihdam sağlanmasında önemli bir yere sahip olduğunu dile getiren İşler, “Turizm sektörü kalifiye olmayan personelin istihdam edilerek işsizlik oranlarının düşürüldüğü bir sektör. Turizm için; hem bir döviz deposu hem de istihdam oranlarını artıran, işsizliği düşüren bir alan diyebiliriz. 12.4’le Türkiye’de en fazla genç işsiz nüfusunun olduğu İzmir’de turizmin gelişmesi bu gençlerimize iş demektir. İzmir’e gelecek olan yatırımcılara da cesaret verecek olan bir sektördür. Bu konuda İzmir’in ben ciddi bir potansiyeli olduğunu düşünüyorum. Türk turizminin ise 100 milyon turist sayısını yakalamaması işten bile değil. Bu nedenle deniz, kum, güneşin dışında diğer turizm çeşitliliğine de yönelmemiz lazım. Ege’nin incisi olan İzmir’de bu potansiyel vardır. Üreten bir sektördür, al sat yapan bir sektör değildir. Dışarıdan ithal eden bir sektör değildir. Sektörün sahiplerinin yüzde 98’i Türk’tür. Tükettiği malın da yüzde 98’i yerlidir. Böyle bir sektörün önünün parlak olacağı şüphesizdir. Bugün dövizin fırladığı ve Türkiye’nin dövizle ilgili sıkıntıları olduğu bir dönemde, Türk turizmi imdada yetişip dövizin aşağı çekilmesinde ve istikrarın yakalanmasında ciddi bir katkı payı sağlıyor. O yüzden de vazgeçilmez bir sektördür” ifadelerinde bulundu.  


SOYER’E TEŞEKKÜR

Tunç Soyer’in İzmir Fuarı ile ilgili açıklamalarına değinen İşler, “Sayın Başkanımız Tunç Soyer, göreve gelir gelmez ayağının tozuyla açıklamaları oldu. Fuarın özelleştirilmesiyle ilgili fikir ortaya attı. Başkanımızın söylemek istediği bütün hisselerini satıp büyükşehir ortadan kaybolması değil. Bugün her yerde olduğu gibi bu işten ekmek yiyenlerin ön plana çıktığı, karar mekanizmalarında oy çokluğuyla kararların alındığı, hissesinin bir kısmı özel sektöre devredilerek daha dinamik, liyakatı esas alan, yandaşlığı geride bırakan topal kalan bu yapıların siyaset himayesinden kurtarılarak kendi dinamizmine vermesi konusunda görüşü olmuştur. İzmir ve Egeli turizmciler olarak bu bakışın doğru olduğunu düşünüyoruz. Tunç Soyer gelir gelmez dünyanın üç önemli noktasında Amerika’da, Çin’de ve Avrupa’da sadece İzmir’i tanıtan İzmir tanıtım ofisleri açma yolundaki çabalarınızı görüyoruz. İZFAŞ’ın daha dinamik, bu şehre daha fazla ekonomik katma değer yaratacak yeni bir stratejiyle, yeni bir yapılanmayla göstermiş olduğunuz ilgi ve alaka bizleri heyecanlandırıyor. Daha gelir gelmez bu kadar detaya girebilmiş olmanız dersinizi ne kadar iyi çalıştığınızı, sorunları iyi etüt ettiğinizi gösteriyor. Tüm bunlar için teşekkür ediyorum” açıklamalarında bulundu. 

ERKEN REZERVASYON

Erken rezervasyon yapmanın ucuz tatil imkanı sağlayacağını ifade eden İşler, “2018 yılında erken rezervasyon kampanyasını TURSAT, TURAFED ve Turizm Bakanlığı ile yaptık. İç pazarda 300 bin yerli turist erken rezervasyonu kullandı. Geçtiğimiz yıl itibariyle 5-6 milyon civarında erken rezervasyon yapıldı. Bizim hedefimiz ise 10 milyona yakın erken rezervasyon imkanı yakalamak. Çünkü yabancılar tatillerini bir yıl önceden yapıp alımlarını sağlıyor. Türkiye’deki değerli tatillerini geç planlıyorsa pahalı gelecektir. Uygun fiyatlardan faydalanmak istiyorsa muhakkak erken rezervasyon kampanyası içinde tesislerini seçip almasında fayda var. Erken rezervasyonda yüzde 40-50’lere varan iskontolar oluyor. Bu sene turizme dışarıdan ciddi bir talep var. Erken rezervasyon ucuza tatil yapmanın yollarındandır” dedi. 


“TURİZM ÇEŞİTLİLİĞİ ARTIRILMALI”

Turizm sektörünün barış sektörü olduğunu vurgulayan İşler, “Turizm sektörünün istihdam yaratmasının dışında kültür aktarımıyla ilgili de ulvi görevi var.  Barışın olduğu yerde yeşeren ve büyüyen bir sektördür. Zemini barış olduğundan dolayı da insanların sulh ortamında olduğu bir ortamda büyür. Türkiye bu konuda engelli bir bölgede olmasına rağmen iyi bir yönetimle, iyi bir tanıtımla Türk turizmi üzerindeki negatif düşünceyi atarak bugün gelmiş olduğu rakamları yakalamıştır. 43’üncü yılını kutladığımız bu sektör amacına ulaşmıştır.  Ancak bu sektörün pastadan aldığı pay yeterli değildir. 100 milyon turist, 100 milyar dolar ciro diyoruz. Bunun içinde turizm çeşitliliğini arttırmamız gerekiyor. Avrupa’da ilk 10’a giren sektörüz. Paket turlarda birinciliği çeken İspanya’dan sonra Türkiye gelmektedir” diye konuştu. Fadime ALTANHAN




YORUMLAR

  • 0 Yorum
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x
Evlenme teklifini kabul etmeyen kadını vurdu, ardından intihar etti
Evlenme teklifini kabul etmeyen kadını vurdu, ardından intihar...
Yeni doğmuş bebek ile ölüme yolculuk
Yeni doğmuş bebek ile ölüme yolculuk