Kalp ve damar sağlığı her zaman yerinde olmalıdır çünkü bu önemli sistem hücrelere oksijen ve besin taşınma görevi gerçekleştirir. Kalp ve damar sağlığında meydana gelebilecek herhangi bir sorunda diğer tüm organlar etkilenebilir. Bu sebeple bireyin kalp damar sağlığı konusunda dikkatli olması ve bu sistemi koruması gerekir.

Kalp damar sağlığı korumak için neler yapılabilir?

Vücudun sağlıklı kalabilmesi adına kalp ve damar sağlığının korunması büyük öneme sahiptir. Bunun için kalbi besleyen damarlara tıkanıklık yaratacak durumlardan kaçınmak gerekir. Kolesterol-yağ, plaklar ve kalsiyum kalbe kan akımını azaltan etkenlerdendir. Kalp krizi riskini ve kalp yetmezliğini de doğurabilir. Bununla birlikte kalp ve damar hastalıklarına risk oluşturan şeyleri saptayarak bunları engelleyebilmek de mümkündür. Bu tehlike yüzde seksen oranında azaltılabilir. Bunun yanı sıra şu yollarla kalp ve damar sağlığını koruyabilirsiniz:

  • Sağlıklı bir yaşam tarzı edinerek oluşabilecek etkenleri engelleyebilirsiniz. Bunun içinde beslenme alışkanlıkları, hareket, yaşam tarzında değişiklikler büyük bir paya sahiptir. Gün içerisinde yarım saat yürümenin kalp ve damar sağlığında büyük etkiye sahip olduğu bilinir. 
  • Kendinize günlük rutinler oluşturduğunuz takdirde büyük risk oluşturan obezite, diyabet, hipertansiyon hastalıklarından da kurtulabilirsiniz. Doğada çeşitli aktiviteler gerçekleştirmek, yeşilliklerle uğraşmak, kendinize hareket yaratacak küçük işler edinmek yani hareketsizlikten kaçınmak sağlığınızı yüksek oranda iyileştirecektir. 
  • Kalp ve damar sağlığınıza zarar verecek besinlerden uzak durabilirsiniz. Un, şeker, tuz üçlüsünü olabildiğince azaltmaya çalışın. Katı yağlardan uzak kalarak bunlar yerine sebze ve meyveleri arttırabilirsiniz. Mevsimine göre besin tüketmek de son derece önemlidir. 
  • Alınan GDO’lu gıdalar da kalp sağlığı için tehlike arz eder. Bu inorganik maddeler yıllarca vücutta birikerek kalbe giden damarlarda tıkanıklığa sebep olabilmektedir. Kabuklu deniz hayvanları yerine daha sağlıklı balıklardan besinler oluşturabilirsiniz. 
  • Alkol, sigara ve diğer tütün ürünlerinin sağlığa pek çok zararı olduğu bilinmektedir. Bunlardan kan basıncında artış yaratması, kanda pıhtılaşmaya sebep olması, damar sertliğine yol açması, solunum yetersizliği ve iyi kolesterolü düşürmesi gibi etkileri ile kalp sağlığına zarar verir. 
  • Bu noktada kendinizi pasif içici konumundan da korumanız gerekir. Alkollü içecekler yanında hazır meyve suları, meşrubatlar da olumsuz etkiler yaratmaktadır. 
  • Kalp ve damar sağlığında stresin de etkisi büyüktür. Gün içerisinde stres düzeyinizi düşüremiyorsanız bile stresle başa çıkmayı öğrenerek nefes egzersizleri yapabilirsiniz. 
  • Düzenli rutin kontrollerinizi yaptırarak da sağlığınızı kontrol altına alabilmeniz mümkün.