Kalori, insanların günlük hayatlarını sürdürebilmesi ve aktiviteleri yerine getirebilmesi için yiyeceklerden depoladığı bir enerji birimidir. Bu demek oluyor ki bir yiyeceğin besin değerinin yüksek olması, kalori içeriğinin de yüksek olması ile eşdeğerdir. Paketli gıdaların kalorisi ‘enerji’ ile belirtilirken, yaygın olarak ‘kcal’ ya da ‘kal’ olarak da gösterilir. 
Kalori hesaplamanın birçok sebebi var. Kilo vermek için ya da yeterli beslendiğinizden emin olmak için kalori hesaplamak isteyebilirsiniz. Bir bireyin günlük alması gereken kalori miktarı ise yaklaşık 2000 kaloridir. Ancak, her vücudun ihtiyaç duyduğu kalori miktarı aynı olmayabilir. Bu konuda bir uzman diyetisyene danışmak daha sağlıklı olacaktır. Peki, kalori hesaplama nasıl yapılır? Her hazır gıda tükettiğinizde paketin üzerindeki kalori miktarlarını not edin. Diğer gıdaların takibini yapabilmek için akıllı telefon ve saatlerde kalorileri belirten uygulamalar mevcut. Bu uygulamalardan anlık olarak miktarı öğrenebilir ve hesaplama yapabilirsiniz. 

Kilo vermek için nasıl kalori yakılır? 

Kilo vermenin başında kalorileri yakmak geliyor. Çoğu kişinin kalorilerini yakmak istemesinin birincil sebebi kilo vermektir. Bir kilo verebilmek için ortalama olarak yedi – sekiz bin kalori yakmanız gerekmektedir. Bu hesaplama sebebiyle kilo vermek zor gibi görünebilir, ancak kalori yakmak düşündüğünüzden daha kolay! Günlük hayatta gerçekleştirdiğimiz ev işlerinden okul telaşına kadar her şey kalori yakmamızı sağlıyor. Kilo vermek için yapabileceğiniz basit şeyler:

  • Evde ütü yapmak 35 kalori yakmanızı sağlar.
  • Merdiven çıkmanın 121 kalori yaktığı biliniyor.
  • Elektrikli süpürge makinesi ile ortalığı süpürmek size 70 kalori yaktırır.
  • Koşu bandında bir saat hafif tempolu yürüyüş yapmak 675 kalori yakmanızı sağlar.
  • Açık havada bir saat yürüyüş yapmak 200 kalori yakmanızı sağlar.
  • Koşu bandında bir saat koşmak 986 kalori yaktırır.

Bunun gibi sayısız basit ve temel günlük işler kalori yakarak kilo vermenizi kolaylaştırır. Ancak, aşırı kalori yakmak sağlıksız sonuçlara yol açabilir. Bu sebeple, vücudunuzun ihtiyaç duyduğu kalori gereksinimini karşıladığınızdan emin olun. Kalori yakmak için sadece kendinizi yormayın, aynı zamanda sağlıklı bir beslenme diyeti edinin. Düzenli hareket ve sağlıklı beslenme ile istediğiniz her şeyi elde edebilirsiniz.