Vücudun kan üretme sürecinde en çok etkili olan mineral demirdir ve bu yüzden demir bakımından zengin olan yiyecekler kan yapımında çok önemli bir rol oynamaktadır. Kan yapan yiyeceklerin başında ise ilk olarak herkesin aklına ciğer ve kırmızı et gelmektedir. Ancak toplumun alışık olduğu şekilde kırmızı et, döner ve ciğer gibi yiyecekler ayran ya da yoğurtla birlikte tüketilmemelidir. Kan yapan yiyecekler bol limonlu ve yeşillikli bir salata ile beraber tüketilirse vücudun kan yapımına katkıda bulunulmuş olur. 

Bir diğer kan yapıcı etkisi yüksek olan besin grubu da demir açısından zengin olarak bilinen ıspanak ve diğer yeşil yapraklı sebzelerdir. Aynı şekilde bu besinler de ayran ve süt gibi gıdalarla beraber tüketilmemelidir. Bunun nedeni şu şekilde açıklanabilir: Demir bakımından zengin gıdalar süt ve süt ürünleri ile beraber tüketildiklerinde, demirin vücuttaki emilimini en aza indirmektedir. Bu yüzden her ne kadar ıspanak kan yapımını artırsa da yoğurtla tüketildiğinde beklenen kan yapma etkisi görülmez. Onun yerine ıspanak gibi kan yapan yiyecekler kırmızı etle beraber tüketilmesi vücudun kan yapımında oldukça etkili rol oynayacaktır.

kan yapan yiyecekler 2

Kansızlığa iyi gelen besinlerden bir diğeri de içerisinde yüksek miktarda demir bulunduran üzüm ve keçiboynuzu pekmezidir. Uzmanlar kan yapması için pekmezin özellikle sabahları aç karnına tüketilmesini önermektedir. Aynı şekilde kuru üzüm de kan yapan yiyecekler arasında sayılmaktadır. Mor renkli sebze ve meyvelerin hepsi kan yapıcı etkiye sahiptir. Özellikle yaban mersini, vişne kurusu ve mor erik kan yapma açısından oldukça etkilidir. Diğer bir kan yapıcı besin olan kuşkonmaz ise potasyum, demir, C vitamini açısından çok zengindir. Kırmızı et yerken yanında kuşkonmazla beraber tüketilmesi kansızlığı önlemesi açısından uzmanlar tarafından tavsiye edilmektedir. 

Demir içeren ve kan yapan yiyecekler kategorisinde bulunan bir diğer besin ise yeşil mercimektir. Özellikle kırmızı et, ciğer gibi hayvansal gıdalar tüketemeyenler için kan yapıcı besin olarak oldukça etkili bir alternatiftir. Ayrıca somon, ton balığı ve midye, karides gibi kabuklu deniz ürünleri çok fazla demir içerdiğinden dolayı kan yapıcı gıdalar arasında yer almaktadırlar. Kan yapan yiyecekleri yemeden 20-30 dakika öncesinde ve sonrasında demir emiliminin gerçekleşmesi açısından çay ve kahve içilmemesi tavsiye edilmektedir. Bir diğer kan yapıcı besin ise yumurtadır. Aynı şekilde yumurta yenildiği zaman peynirle tüketmek yerine domates, biber, maydanoz gibi C vitamini açısından zengin besinlerle beraber tüketilmesi vücudun daha çok kan yapması açısından tavsiye edilmektedir.