Karın bölgesi yağlanmaları zaman içerisinde ciddi sağlık sorunlarına dönüşebilecek bir problemdir. Bu sebeple, karın bölgesinde biriken yağların oluşturduğu problem estetik bir durumun çok ötesindedir. Bu yağlar; tip 2 diyabet, kalp ve damar hastalıkları, astım, osteoporoz, migren gibi hastalıklara yakalanma ihtimalini artıran dikkate alınması gereken ciddi bir sağlık sorunudur.

Karın bölgesi yağlanmaları doğrudan iç organları da etkilemektedir. Bu nedenle, karın bölgesinde biriken yağlar, kronik hastalıklara yakalanma riskini de artırmaktadır.

Karın bölgesinde oluşan yağlanmaların nedenlerini bilmek yağlardan kurtulmamıza yardımcı olabilir. Bunun yanı sıra, karında yağ birikiminin oluşmaması için alabileceğimiz önlemleri bilmek de son derece önemlidir.

Karın bölgesi yağlanmalarının nedenleri 

1.      Beslenme şekline dikkat etmemek ve yanlış beslenmek: Fiziksel kondisyon için belirlenen kalori miktarını aşmanın yanı sıra fazla yağa ve karbonhidrata dayalı bir beslenme tarzı bu sorunun temel nedenleri arasındadır.

2.      Fiziksel aktivite yoksunluğu: Hareketsiz bir yaşam tarzı karın çevresinde yağ oluşumuna sebep olabilir.

3.      Hormonlar: Yağ oluşumunun bir diğer önemli nedenleri arasında hormonlar gelir. Yağ yakımını etkileyen hormonların bozuk aktivitesi ve yetersiz hormonal düzen, yağ oluşum riskini artırır.

4.      Alkol: Yüksek alkol tüketimi ve gazlı içeceklerinin kullanımı karın çevresi yağlanmalarının baş sebepleri arasındadır.

5.      Stres: Stresli bir yaşam, kilo alımını sağlayan hormonlar üzerinde etkili olmaktadır. Adrenalin ve kortizol, adrenalin bezlerinin uyandırılması neden olur. Kortizolun kanda artış göstermesi, vücuttaki yağ oluşmasına sebep olur. 

6.      Yaş: Yaş aldıkça karın bölgesinde oluşan yağlanmalar artış gösterebilir.

7.      Cinsiyet: Kadınlarda meydana gelen karın bölgesi yağlanmalarının görülme sıklığı erkeklere göre daha düşüktür.

karın bölgesi yağlanmalarının nedenleri2

Karın bölgesi yağlanmalarından kurtulmanın yolları

1.      Vücutta yeteri kadar su olmaması durumunda beyin yağ yakımını durdurur ve yağları depo etmeye başlar. Bunun sonucunda; vücudun diğer bölgelerinde olabileceği gibi karın bölgesinde yağlanmalar oluşuyor. Bu sebeple, su tüketimine dikkat edilmeli kiloya göre vücudun ihtiyaç duyduğu su tüketilmelidir. 

2.      Protein ve lif ağırlıklı besinleri tercih etmek yağlanmaların oluşmasını engeller.  Bu besinler kan şekeri seviyesini düzenler ve daha uzun süre tok kalınmasını sağlar.

3.      Hekim veya diyetisyene danışarak probiyotik kullanmak yağlanmaların oluşmasını önler. Ek olarak, yoğurt ve kefir gibi protein bakımından zengin besinlerin tüketimine yer vermek de bu problemin çözümünde son derece önemlidir.

4.      Kan şekeri seviyesinin kontrolü için önem arz eden en az 15-20 dakika yapılan yürüyüşler, vücudun insülin seviyesini dengelemek ile beraber karında yağ oluşumunu engeller.