Keten tohumu nedir? Keten tohumu ne işe yarar? Keten tohumunun faydaları nelerdir? Keten tohumu nasıl kullanılır?

Keten tohumu harika bir besin kaynağı olmasının yanı sıra sağlığına dikkat eden kişilerin beslenme listelerinde de sıklıkla yer alır. Bu tohum yüzyıllardır kullanılmaktadır ve çeşitli sağlık yararları ile bilinir. Keten tohumu, Linum Usitatissimum bitkisinden elde edilen bir tohumdur. Farklı iklim koşullarına uyum sağlaması nedeniyle farklı ülkelerde yetiştirilebilir. Eski zamanlardan beri, tohum Kuzey Amerika'da tekstil yapmak için kullanılmıştır. Bugün yediğimiz yiyeceklerin çoğu keten tohumundan geliyor. Yüksek kaliteli bir proteindir ve atıştırmalık olarak kullanılır.

Dünya Mülteciler Günü: "Bir arada yaşamı savunacağız" Dünya Mülteciler Günü: "Bir arada yaşamı savunacağız"

Bitki bazlı bir gıda olmasına rağmen, keten tohumu omega-3 ve B12 besinleri açısından zengindir. Bu, beslenme programlarını güçlendirmeye yardımcı olabileceğinden vegan diyetler için faydalıdır. Lif içeriği yüksek olan bu bitki karın ağrısını hafifletmeye yardımcı olabilir. Ayrıca bağırsakların hareketine de katkıda bulunabilir. Ayrıca giysi ve yatak takımı gibi tekstillerin üretiminde de kullanılır. Su emme kapasitesi nedeniyle cildi beslemeye ve tonlamaya yardımcı olabilir. Hayvan yemi olarak da kullanılabilir. Hayvan yemlerinde katkı maddesi olarak kullanılmasının yanı sıra saç takviyesi olarak da kullanılabilir. Yaşlanma karşıtı özelliklere sahiptir ve kırışıklık oluşumunu önleyebilir.

Keten tohumunun faydaları nelerdir?

Çalışmalar, çeşitli bitkilerden elde edilen bileşikler olan lignanların kanser riskini azaltabileceğini göstermiştir. Öte yandan keten tohumları diğer bitkilerden daha fazla lignan içerir. Zengin bir lif kaynağı olmanın yanı sıra, keten tohumları ayrıca yüksek konsantrasyonda çözünür ve çözünmez lifler içerir. Bu kombinasyon, kan şekeri düzeylerini düşürmeye ve çözünmeyen liflerin sindirimini hızlandırmaya yardımcı olabilir. Yararlı bakterilerin varlığı nedeniyle keten tohumu gibi fermente olabilen gıdaları diyetinize dahil etmeniz çok önemlidir. Bağırsaklarınızdaki bu faydalı organizmaların sayısını artırmaya yardımcı olabilir. Yüksek kötü kolesterol ve periferik arter hastalığı olan kişiler üzerinde yapılan bir araştırma, günde 30 gram keten tohumu almanın kolesterol seviyelerini %15 oranında düşürebildiğini buldu. Bu etki, liflerin vücuttan kolesterolü bağlama ve çekme yeteneğine bağlandı. Avustralyalı araştırmacılar tarafından yürütülen bir araştırma, günde 4 ila 6 yemek kaşığı keten tohumu yemenin kan basıncını düşürdüğünü ortaya koydu. %6 daha düşük kalp hastalığı riski ile bağlantılı olan bu etki, çalışma katılımcıları tarafından kanıtlanmıştır. Diyabeti önlemenin en etkili yollarından biri keten tohumu açısından zengin bir diyet tüketmektir. Bu yiyecek, şeker emilimini yavaşlatarak kan şekeri düzeylerini düşürmeye yardımcı olabilir.

Keten tohumu nasıl ve nerelerde kullanılır?

Keten tohumunu sadece çiğnerseniz hiçbir işlem görmeden tüketebilirsiniz. Ancak, bayatlamadan önce tükettiğinizden emin olmak önemlidir. Keten tohumu tüketmek kişinin kendini şişkin ve rahatsız hissetmesine neden olabilir. Bu tahıl ayrıca sindirimi zorlaştırabilir. 

Bir cezveye 1 yemek kaşığı tahıl ve 1 çubuk tarçın ekleyerek yapabilirsiniz. Karışım ısındıktan sonra bal ekleyin. Yoğurt ve keten tohumu kombinasyonu, her gün ihtiyacınız olan besinleri ve proteini almanın harika bir yolu olabilir. Farklı salata çeşitlerini tatlandırmak için de kullanılabilir. Kahvaltınızdan memnun değilseniz, smoothie'nize keten tohumu eklemek sizi uzun süre tok tutacaktır. Keten tohumu yaygın olarak bir yağ olarak kullanılabilse de sağladığı besinler tohumlar kadar güçlü değildir.