Kırmızı etin faydaları vücudumuz için çok değerlidir. Yüksek kalitede ve asit içermekte olan protein, demir ve çinko yönünden oldukça zengin olan kırmızı et, gıdalardan alınmakta olan demirin sindirilmesinde büyük rol oynar. B grubu vitaminler için ise zengin bir kaynaktır.

Günlük olarak alınması gereken protein miktarları yetişkin bir erkekte 55 gr., yetişkin bir kadında ise 45 gr’dır. Bu miktar hastalık ve yüksek aktivite gibi durumlar esnasında artabilmektedir. Gelişme çağındaki çocukların hayvansal proteinlere çok fazla ihtiyacı vardır. Vücudumuzda hayvansal proteinlerin % 75’inden, bitkisel proteinlerin % 50’sinden faydalanılmaktadır. Bu nedenle hayvansal gıdaların içermiş olduğu protein bitkisel gıdalara oranla çok daha kaliteli olduğu söylenebilir. Kırmızı etin faydaları olarak söylenebilecek en önemli şey kırmızı etin en değerli hayvansal protein kaynağı olduğudur.

Et, kan yapmaktadır ve kansızlığı önlemektedir. Bedeni canlı ve güçlü tutar. Zihinsel gelişmede büyük katkısı vardır. Ayrıca kırmızı etin faydalarından biri de çocuklar üzerindeki büyüme faktöründe büyük rol oynamasıdır.

Kırmızı etteki en önemli faydalar

·        Kırmızı etin faydaları arasındaki en önemli vitamin ve mineral kaynağıdır. Et ve et ürünleri; B kompleks vitaminler için çok önemli kaynaklar arasında yer almaktadır. Bunun dışında Demir, Çinko, Manganez gibi vitaminler açısından da oldukça zengindir. Çinko ve demir eksikliğinin giderilmesinde önerilen önemli gıdalar arasında yer alırken, B12 vitamini ile sinir hücrelerinin büyümesi ve onarılmasında önemlidir. Vitamin B12 karbonhidratlar, protein ve yağların işlenmesi açısından gereklidir. Aminoasitlerin işlevinde rol sahibidir.

·        Kırmızı et faydaları arasında demir deposu olarak görülmesi de yer alır. Gıdaların içermiş olduğu demirin sindirilmesi, beraber alınan diğer gıdalarla etkileşimine ve bireyin fizyolojik faktörlerine göre farklılık göstermektedir. Et bulunan demirin yarısı hemoglobinde yer alır ve sindirilme oranı % 35 civarında olup bitkilerdeki demirin sindirilme oranına (% 1- 10) göre oldukça yüksektir.

·        Kırmızı etin faydalarından biri de, önemli bir çinko kaynağı olmasıdır.
Çinko 50’den fazla enzimin yapısına girer. Et çinko açısından en zengin kaynak olup vücudun duyduğu ihtiyacın neredeyse % 50’si sadece etten karşılanabilmektedir. Özellikle çocukların mutlaka kırmızı et tüketmesi gerekmektedir.