Bireylerde motivasyon düşüklüğü, isteksizlik, yaşamdan zevk alamama gibi sorunlara yol açmaktadır. Kış mevsiminde gün ışığında azalma, kapalı alanlarda daha fazla vakit geçirme gibi sorunlar depresyona yol açmaktadır. Kış mevsiminde renkli günlerin sayısı azalmakta, genellikle gri ve kasvetli renkler ve havalar hakim olmaktadır. Gün ışığı, insanlara canlılık ve mutluluk vermektedir. Serotonin hormonunun salgılanmasına yardımcı olan güneşli havalar insanların daha neşeli ve mutlu olmasını sağlar. Kış mevsiminde güneşin etkileri azalır ve yerini hüzün ve çaresizliğe bırakır. Özellikle negatif ruh hali kış mevsimlerinde daha baskındır. 

Soğuk havalarda giyilen koyu renkler de ruh halini olumsuz yönde etkilemektedir. Kat kat giysiler ve üşüme hissi de kış depresyonu etkileri arasına girer. 

Kış depresyonu belirtileri;

  • Yorgunluk hissi,
  • Motivasyon düşüklüğü,
  • İsteksizlik,
  • Yaşamdan zevk alamama,
  • Hiçbir şey yapmak istememe,
  • Kaygı,
  • Stres,
  • Uyku ve iştah değişiklikleri,
  • Umutsuzluk gibi belirtiler görülmektedir. 

Genel depresyon en sık görülen belirtiler arasındadır. Uyku bozukluğunun da takip ettiği bu depresyon ortaya çıkmadan bazı önlemler alabilirsiniz.

Kış depresyonu için alınabilecek önlemler

  • Kış depresyonu ortaya çıkmadan önce mutlaka gün ışığında uzun uzun vakit geçirmeye ve vücudunuza D vitamini depolamaya çalışın. 
  • Kış mevsiminde güneşin az ortaya çıkması nedeniyle kas ağrıları görülebilir. Açık havada düzenli bir şekilde egzersiz yapmayı ihmal etmeyin. 
  • Mutlaka düzenli ve sağlıklı beslenmeye dikkat edin. Günlük 3 öğün beslenerek düzenli bir yaşama sahip olun.
  • Zamanınızı mutlaka etkin ve düzenli olarak kullanın. Eğlenmeye ve sosyal aktivitelere zaman ayırın. Sosyal medya alışkanlıklarınızı kısıtlayın. Uyku düzeni için kendinize göre bir düzen edinin. Uyku düzenini bozacak faaliyetlerden kaçının. Gün içinde kendinizi yorgun hissederseniz 10-15 dakika gözlerinizi dinlendirin. 
  • Gün ışığından mümkün olduğu kadar fazla yararlanmaya çalışın. Kapalı mekanlarda olabildiğince az zaman geçirin.
  •  Sabah güne erken başlayarak açık havada uzun ya da kısa süreli yürüyüşler yapın. 

Eğer bu tarz önlemler sizin için uygun olmazsa mutlaka bir doktora başvurun. Şiddetli ve uzun süreli depresyonlarda ilaç tedavisi uygulaması daha iyi hissetmenize ve depresyonu atlatmanıza yardımcı olur.