Yaz aylarına veda etmemiz ile birlikte kışın tüketmemiz gereken besinler, bu dönemde sağlığımızı korumak için büyük bir öneme sahip.

Fiziksel olarak daha az aktif olduğumuz bu dönemde, diyet listelerini bu duruma uygun olarak planlarken aynı şekilde metabolizma için de gerekli önlemleri almamız gerekiyor. Kış aylarının vazgeçilmezleri olan kış meyveleri ve sebzeleri ise tam da bu aşamada sağlığımız için büyük önem arz ediyor. Kışın tüketilmesi gereken besinler listesinde yer alan meyve ve sebzeleri öğünlerimize dahil ederek sağlığımızı korumak için önemli bir adım atabiliriz.

Kış sebzeleri

Kışın tüketilmesi gereken besinler arasında ilk olarak kış sebzeleri bulunuyor. Bu sebzeler kış aylarında metabolizmayı dirençli kılarak, çeşitli hastalıklardan kolay bir şekilde kurtulmanın en temel yolunu oluşturuyor.

Birbirinden faydalı besinler arasında ilk olarak ıspanak geliyor. Çocukluğumuzdan beri tüketilmesi gerektiği vurgusu yapılan bu besin, zengin vitamin deposuyla kışın tüketilmesi gereken besinler arasında ilk sıralarda yer alıyor. Ispanağın vücudumuza faydası ise bağışıklık sistemini güçlendirmesi ve bununla birlikte kan basıncını da düşürerek dengelemesidir.

Bir nevi sağlık deposu olarak tanınan karnabahar kış sebzeleri arasında önemli bir besin olarak yer alıyor. Yüksek lif içeriği, antioksidan açısından zenginliği ile kan şekerini dengelerken aynı zamanda kan basıncını da dengelemede önemli bir görev üstleniyor. Kış aylarında da adeta bir detoks etkisi yaratarak toksinlerin vücuttan atılmasında yardımcı olmakta.

Listenin devamında yer alan pırasa, kışın tüketilmesi gereken faydalı bir besin. Antioksidan açısından önemli vitaminler arasında yer alan A ve C vitaminlerini alabilmenin en kolay yolu pırasadan geçiyor. Bağışıklık sistemi üzerinde oldukça etkili olan pırasa, flavonid ve gallik asitine de yer veriyor. Bununla birlikte pazı ise, içerdiği K vitamini nedeniyle kış aylarındaki vazgeçilmez besinleriniz arasında olmalı.

Kış meyveleri

Kışın tüketilmesi gereken besinler arasında vitamin deposu görevi üstlenen kış meyveleri bulunmakta. Bu besinlerin ilki, yıllarca önemi üzerinde durulan elma oluyor. Gerek bir antioksidan olarak gerekse sahip olduğu zengin C vitamini ile metabolizmayı koruyan elma, bu yönüyle sindirim sistemini sağlıklı kılmakta.  

Kış aylarında tüketilmesi gereken besinler arasında, diğer kış meyveleri arasında dikkat çeken yoğun lif oranıyla havuç ve A vitamini ihtiyacını karşılayan patates yer alıyor. Neredeyse tüm vitaminleri barındıran nar ise vücuda kazandırdığı direnç nedeniyle temel tüketimi yapılması gereken kış meyveleri arasında bulunuyor.