Kolajen artırıcı besinleri tüketerek; eklerimiz, kemiklerimiz ve kaslarımız için çok faydalı olan kolajeni doğal ve güvenilir yollardan sağlayabiliriz. Kemiklerin ve bağ dokusunun esas maddesi olan kolajen vücudumuzun temel kaynaklarından biridir. Aslında, vücudumuz kendi kendine kolajen üretimi yapabilme özelliğine sahip fakat yaş ilerlemeye başladıkça bu maddenin üretim miktarında düşüş gözlemlenmektedir. Son yıllarda besin endüstrisinin reklamlarla piyasa sürdüğü ve insanlar arasında popüler bir hale gelen kolajeni doğal yollardan edinmek de mümkün. Kolajenin hammaddesi olan Glikozaminoglikanlar (GAG) içeren besin gruplarını tüketerek vücudumuzda bulunan kolajen üretimini destekleyebiliriz.

Kolajen artırıcı 6 besin

1. Et, tavuk ve balık grubu

Kolajen artırıcı besin gruplarının başında hayvansal gıdalar gelmektedir. Özellikle; keçi, inek ve tavuk gibi hayvansal gıdaların bağ dokularında kolajen bulunmaktadır.

Kelle paça ve işkembe çorbası gibi sakatat grubundaki çorbalarda kolajen ve GAG açısından oldukça zengindir. Bu besinler en iyi protein kaynağı olmasının sayesinde cildin sıkılığını ve esnekliğinin artmasına destek olur. Ek olarak, cilt hücrelerinin bozulmamasını sağlamaktadır. Bunların yanı sıra, balık pulunda ve somonda da kolajen artırıcı besinler bulunmaktadır.

2. Yaban mersini

Kolajen liflerinin birbirine bağlanmasına olanak kılan yaban mersini kolajen üretimini sağlar.

3.  Yumurta

Yumurtanın hem sarısı hem de beyazı kolajen artırıcı besinler arasında yer almaktadır ve bu amaçla rahatlıkla tüketilebilir.

4. Soya Ürünleri

Soya, doğal bir bitki hormonu olan jenistein olarak bilinen bileşiği içermektedir. Soya ve soya ürünleri tüketildiğinde vücuttaki kolajen üretiminin artmasına destek olur. Soyada bulunan antioksidanlar cilt bakımı için önem arz etmektedir.

5. Kırmızı Meyveler ve Sebzeler

Kolajen artırımını destekleyen yaşlanma önleyici gıdalar arasında; vişne, portakal, elma ve çilek gibi kırmızı meyveler ve kırmızı biber, pancar, havuç, kırmızı patatestir gösterilebilir. Bu meyve ve sebzelerde bulunan likopen, kolajen üretiminin artmasını sağlar. Bunun yanı sıra; hücrelerde DNA hasarını önler ve hücrelerin daha iyi çalışmasına destek olur

6.  Avokado Yağı

Bitki steroidleri bakımından zengin olan avokado yaşlanmanın etkilerini azaltmaya yardımcı olmaktadır. Ek olarak, E Vitamini ve Omega-3 yağ asidinin kaynağıdır. Kolajen artırıcı avokado cilt kanseri riskini azaltır.