Sevdiklerimizi kaybetme korkusuyla başa çıkabilmek

Sevdiklerimizi kaybetme korkusuyla başa çıkabilmek

Son bir ay içinde aldığım peş peşe ölüm haberleri, mental sağlığımı olumsuz etkilerken geçmişte oldukça uğraştığım korkumu yeniden gündeme getirdi: tanatofobi . Zor bir süreçten geçtiğim şu günlerde köşe yazımda da bu fobiyi sizlere anlatmak istedim. Yaşamımız boyunca ailemiz, sevgilimiz ve yakın dostlarımızın sağlık ve esenlik içinde olmasını umut ederiz. Onların yokluğunu düşünmek, kaçınılmaz olarak endişe ve korku duygularının yükselmesine sebep olabilir. Ancak bu korku, zaman zaman günlük yaşamımızı olumsuz yönde etkileyebilir. Bu noktada, sevdiklerimizi kaybetme korkusuyla başa çıkmanın yollarını keşfetmek büyük önem taşır. Peki, herkesin zaman zaman deneyimlediği bu korkunun altında yatan sebepler nelerdir ve bu korkuyu nasıl aşabiliriz?

Sevdiklerimizi Kaybetme Korkusunun Kökenleri

"Tanatofobi" olarak bilinen ölüm korkusu, ölüm ve ölüm süreciyle ilgili duyulan endişeleri tanımlar. Bu korku, bazı bireylerde sevdikleri bir kişinin ölümü düşüncesiyle tetiklenebilir. Herhangi bir tehdit olmasa dahi, sevdiklerimizin hayatı hakkında sürekli bir endişe taşımak, bir kaygı bozukluğunun işareti olabilir.

Kaybetme Korkusunu Tetikleyen Faktörler

Psikologlar, bu korkunun tetiklenmesine sebep olabilecek bazı durumları şu şekilde sıralıyor:

  • Beklenmedik bir kaybın yaşanması veya böyle bir duruma tanık olunması
  • Sevilen bir kişinin ciddi bir hastalıkla mücadele etmesi
  • Küresel çapta yaşanan savaş, salgın hastalık gibi olaylar
  • Depresyonun varlığı

Peki, Kaybetme Korkusu Normal mi?

Ölümün kaçınılmaz ve belirsiz doğası, insanları sevdiklerini bir daha görememe endişesiyle karşı karşıya bırakabilir. Bu duygu, insan doğasının bir parçası olarak kabul edilir. Ancak, bu korku kişinin günlük yaşamını olumsuz etkilemeye başladığında, durum daha ciddi bir hal alabilir.

Kaybetme Korkusunun Belirtileri Neler?

Yine psikologlara göre kaybetme korkusu, fiziksel semptomlar da dahil olmak üzere çeşitli belirtiler gösterebilir:

  • Nefes darlığı ve kalp atışlarında hızlanma
  • Mide bulantısı ve baş ağrısı
  • Yorgunluk ve uykusuzluk
  • Sosyal etkileşimlerden kaçınma

Peki, tüm bu belirtiler ve korku hissiyle nasıl başa çıkacağız? İşte bu noktada tanatofobinin üstesinden gelmenin bazı yollarını ben kendimce deniyorum. Öncelikle bu tür korkuları yaşayanın yalnızca kendim olmadığını bilmek, beni rahatlatıyor. Psikologlar ise kontrol edebileceğimiz faktörlere odaklanmanın, korkularla başa çıkmada yardımcı olabileceğini söylüyor. Bunun yanı sıra korkuların altında yatan sebepleri keşfetmek, onlarla mücadelede etkili olduğunu belirtiyorlar. Her şeyden önemlisi ise bu konuda kendimize sabır göstermek gerekiyor. Hayatın iniş çıkışlarıyla dolu anlarında kendimize iyi davranabilmeyi öğrenmek en etkili yöntem sanıyorum. 

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Zeynep Gizem Eskici - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Gazete Yenigün Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Gazete Yenigün hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Gazete Yenigün editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Gazete Yenigün değil haberi geçen ajanstır.



Anket İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Kim Olmalı?
Tüm anketler