Tedarikçi İlişkileri Yönetimi

Değerli okurlar, sevgili dostlar;

Tedarik Zinciri Yönetiminde en önemli işlev Tedarikçi İlişkileri Yönetimidir

İngilizcede “SupplierRelationshipManagement” olarak tanımlanan kısacaSRM olarak anılan “Tedarikçi İlişkileri Yönetimi”ne ben Türkçe olarak TİY denilmesini daha doğru buluyorum. Tedarikçi İlişkileri Yönetimi nedir, neyi amaçlar, hedefi nedir, hangi adımlardan oluşur beraberce anlamaya çalışalım.

Tedarikçi İlişkileri Yönetimi, tedarik zincirinin değerini en üst düzeye çıkarmak için işletmeye mal veya hizmet tedarik eden tedarikçilerle tüm etkileşimleri yönetmeyi ifade eder.

Tedarikçi İlişkileri Yönetimi, bir işletmenin birden fazla tedarikçisiyle kalıcı bir ilişki kurma sürecidir.

Tedarikçi İlişkileri Yönetiminin hedefi; doğru tedarikçileri belirlemek, sürekli artan bir işbirliği sağlamak, satınalma maliyetlerini optimize etmek, riskleri azaltmak, satınalmaoperasyonel sürecini iyileştirmektir.

TİY, tedarikçilerin yeteneklerinin sistematik olarak değerlendirilmesi, tedarik zincirine değer katması için tedarikçilerin faydasını belirlemek ve tedarikçilerle olan tüm faaliyetlerin planlanması ve yürütülmesidir.

TİY'nin bir diğer amacı, her zaman daha fazla yenilik ve rekabet avantajı yaratmak için tedarikçilerle karşılıklı yarar sağlayan ilişkiler kurmaktır.

TİY, işletmenin; tedarikçilerle teklif, müzakere, sözleşme, tasarım, ürün geliştirme, lojistik ve teslimat fonksiyonlarını daha kolay, daha güvenilir, daha şeffaf ve daha analitik yönetmesine yardımcı olur.

TİY, ana sanayi ve tedarikçi arasında zaman geçtikçe artarak devam eden bir güven, eylem ve davranışlarda bir tutarlılık sağlar ve sadece yeni işbirliği yollarını kurumsallaştırmakla kalmaz, aynı zamanda kilit tedarikçilerle işbirliğini vekoordinasyonu engelleyen mevcut ve geleneksel uygulamaları ortadan kaldırmaya çalışır ve işletme içindeki değişikliklere yani tedarikçilere karşılıkvermeye yardımcı olur.

 

Başarılı bir TİY / Tedarikçi İlişkileri Yönetimi stratejisine sahip olmak için gerekli adımlar aşağıdadır.

1.    Tedarikçilerin güvenini kazanmak.

2.    Tedarikçilerle dürüst iletişim kurmak

3.    Tedarikçilerin endişelerini dinlemek

4.    Tedarikçileri ana iş süreçlerine dahil etmek

5.    Tedarikçilerin nerede savunmasız olduğunu bilmek

6.    Tedarikçi ekiplerini başarı için desteklemek

7.    Tedarik zincirinde risk ve fırsatların bulunduğunu bilme

8.    Tedarikçiden alınan malzemenin ana hammadde kaynaklarını bilmek, tedarikçi ile birlikte doğru kaynağa ulaşmasına yardımcı olmak

9.    Tedarikçiden alınan malzemenin tedarikçideki maliyet analizlerine önem vermek.

10. Tedarikçileri yönetmek için gereken strateji ve planları sürekli iyileştirilmek

11. İnovasyonu geliştirmek için işi tedarikçilerle uyumlu hale getirmek.

12. Başarı oranını artırmak ve riskleri azaltmak için tedarikçilerle işbirliğini geliştirmek.

13. Kalite, verimlilik ve maliyet düşürmek için yeni ürün tasarımında ekip olarak çalışmak.

14. Daha hızlı üretim süresi, rekabet gücü, kalite, son teknoloji ürün ve daha büyük finansal faydalar ile kârlılığı iyileştirmek amacıyla hem işletme hem de tedarikçi için fırsatları bulmak.

15. Tedarikçinin anlık ve olası risklerini şeffaf bir biçimde ortaya koymasına olanak sağlayacak güvenilir bir yapıyı oluşturup işletmede bu riskleri analiz edecek bir sisteme sahip olmak.

16. Sadece büyük tasarruflara değil, aynı zamanda geniş fırsatlara sahip olmak için tedarikçilerle kalıcı ilişkiler geliştirmek.

17. Tedarikçi performansını kesin verilerle doğru ölçmeyi ve buna göre puanlandırma yapılmasına olanak sağlayan sistemi oluşturmak

 

 

Saygılarımla

Nurettin ELVERİR

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Nurettin Elverir - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Gazete Yenigün Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Gazete Yenigün hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Gazete Yenigün editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Gazete Yenigün değil haberi geçen ajanstır.



Anket İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Kim Olmalı?
Tüm anketler