Gerek uzun saatler oturmak gerekse uzun saatler boyunca aynı pozisyonda kalmak gibi bazı nedenlerden ötürü masa başı çalışanlar süreç içerisinde bazı problemler yaşayabilmektedirler. Uzun süre oturulduğunda vücut daha az kalori yakmaya başlar ve kalori yakımı dakikada 1 kaloriye kadar iner. Uzun süre masa başı çalışanlar ya da uzun süre oturması gereken kişiler için bu durum, kalp krizi riskini sigara içen bir kişinin kalp krizi geçirme seviyesine kadar çıkartır. Masa başında çalışmanın diyabet, kalp rahatsızlıkları, yüksek tansiyon ve depresyon hastalıkları ile yakından ilişkisi bulunmaktadır. İnsan vücudunun uzun süre oturmak için elverişli olmaması ve masa başı işlerin zararları gibi sebeplerden ötürü bu zararlara karşı önlemler almak gerekiyor.

Masabaşı egzersiz

Masa başı çalışanlar için pratik egzersiz önerileri 

Masa başı çalışanlar için internet ortamında bir çok çeşit yöntem bulunmaktadır, Mola verip hareket etmek, el bileği egzersizi, sırt-bel germe hareketi, omuz egzersizi, boyun egzersizi, nefes egzersizi ve ayak egzersizi gibi egzersiz çeşitleri de sözü edilen masa başı çalışanlar için yapılması gereken egzersizler arasında yer almakta. Bunlar dışında, masa başında çalışanlar için önerilen birçok egzersiz bulunmaktadır:

  • Boyun egzersizi: Boyun ağrısı çekmemek adına, çalıştığınız ortamda aklınıza geldikçe başınızı öne, arkaya, sağa ve sola hafifçe eğip gerdirin ve dinlendirerek yapılabilmekte.
  • Nefes egzersizi: İlk olarak ayağa kalkılır ve bir el karna diğer el ise göğsünün üzerine konulur. Burundan nefes alınır 4 saniye beklenir ve daha sonra nefes verilir. Bu hareketin 5 defa tekrarlanmasının faydalı olacağı söylenmektedir.
  • Ayak egzersizi: Bu hareket oturur pozisyondayken  ayaklarınızı bileklerinizden kendi ekseni etrafında döndürerek yapılıyor. Bu egzersizin de her yöne en az 5 kere yapılması işe yaraması için belirtilmekte.
  • El bileği egzersizi: Bu egzersiz el bileği saat yönünde ve tersi yönünde 10 kez çevrilecek yapılmaktadır.
  • Sırt-Bel germe hareketi: Önce ellerinizi çapraz omuzlarda tutunuz ve ardından derin bir nefes alarak sandalyeden kalkmadan başınızdan yukarıya doğru uzanmaya çalışınız, nefesinizi verirken gevşeyin. Hareketin 5 defa tekrarlanması gerektiği söylenmektedir.

Bunlar ve benzeri birçok egzersiz internet ortamında bulunmakta anca size en uygun ve en doğru egzersiz için doktorunuza danışılması tavsiye edilmektedir.