Mide yanması gün içinde çoğu kişinin sıklıkla yaşadığı yaygın bir rahatsızlık çeşidi olarak karşımıza çıkmaktadır. Mide yanması, mideden boğaza doğru gelen bir yanma, ekşime ve ağrı şeklinde kendini gösterir. Bu yanma hali bazen boyun bölgesinde de kendini hissettirebilmektedir. Mide yanmasının günlük yaşantılarda görülen stres, kaygı, yeme alışkanlığı, sindirim problemleri gibi etkenler ile bağlantılı olarak artış gösterdiği bilinmektedir. 

Mide yanması ne şekilde kendini gösterir?

Günlük hayat içinde alışkanlıklar ve yaşam tarzına bağlı olarak mide yanması şikayetleri yaşanabilmektedir. Buna kişinin sağlık durumu da etki eder. Bazı anlarda artıp bazı anlarda ise azalarak kendini göstermesi ile günlük hayatı oldukça etkileyen bir rahatsızlık olmaktadır. Bu sebeple haftada üç defadan fazla görülen mide yanması durumlarında doktora danışılması ve tıbbi yardım alınması gerekmektedir. 

Mide yanmasına sebep olan yiyecekler nelerdir?

Tıp dilinde GÖRH adı verilirken, toplumda reflü adıyla bilinen mide yanması, tıbbi ve bitkisel pek çok çözüme sahiptir. Mide yanmasına sebep olan yiyecekler baharatlı, acılı, yağlı ve ekşi gıdalar şeklinde olmaktadır. Mide yanmasının tedavisinde ise evde rahat şekilde uygulayabileceğiniz çeşitli yöntemler bulunmaktadır.

Mide yanmasına sebep olan yiyecekler arasında özellikle çiğ soğan ve sarımsak, asit barındıran domates, limon gibi besinler, kızartma türevleri, narenciyeler, kafein içeren içecekler ve çikolata sayılabilir. 

mide yanması nedenleri

Mide yanması tedavisi için neler yapılabilir?

Yapılacak bazı doğal yöntemler şunlardır;

-Mide yanması belirtileri görüldüğünde birkaç yudum süt içildiğinde mide rahatsızlığının hafiflediği görülecektir. 

-Bir bardak su içerisine bir çay kaşığı kadar atılmış karbonat ile yapılan karbonatlı suyun mide yanması için rahatlatıcı olduğu bilinmektedir.

-Yemeklerin ardından yaşanan mide yanması belirtilerini engellemek  için içilebilecek papatya, meyan kökü, kekik gibi bitki çayları mide asidinin oluşumunun önüne geçecektir.

-Zencefilli balın bağışıklık için iyi olduğu bilinirken mide yanması için de iyi geldiği bilinmektedir.

-Yemeklerin ardından sakız çiğnenmesi, sindirimi rahatlatarak mide yanması belirtilerinin azalmasını sağlayacaktır.

-Tarçın ile balın karıştırılarak yenmesi mide yanmasını rahatlatmaktadır.

-Yemeklerde hurma, patates, havuç, brokoli, muz, kavun, yulaf ezmesi ve ıspanak tüketilmesi mideyi rahatlatan diğer besin maddeleri olarak söylenebilir.