“Bilinçli Farkındalık” olarak da adlandırılan Mindfulness, zihinde oluşanları tamamen boşaltmak ya da aklı dağıtmak üzerine çalışmak anlamına gelmemektedir. İçinde bulunduğunuz anı deneyimlemek, tepki göstermeden gözlem yapmak ve kabul etmektir. Mindfulness şimdiki zamana yargılamadan odaklanarak, şefkat ile yaklaşım sağlamaktır.

Mindfulness meditasyonu, hayatın en iyi düzeyde yaşamasını sağlayarak insan ilişkilerinde sakinliğe, esnekliğe ve yaratıcılığa ulaşmayı kolaylaştırır. Daha önce hiç haberimizin olmadığı kapılar açar. Hayatta kontrol edebileceğimiz ve edemeyeceğimizi anlayarak, edemediklerimizi bırakırız.

Mindfulness nasıl yapılır?

1. Bilinçli bir şekilde odaklanmak. Neye odaklandığınız hiç önemli değil, önemli olan yalnızca odaklanabilmek.

2. Odağı kaybetmek.

3. En önemli kısım yavaş bir şekilde tekrar odaklanabilmek.

4. Adımları tekrarlamak.

5. Zihnini ne kadar alakasız ya da ters yerlere gittiğini fark etmek ancak yargılamamak.

6. Merakla ve kabullenmiş bir şekilde adımları takip etmek.

Mindfulness sayesinde zihnimiz bir kas gibi çalıştırırız ve zamanla bu süreç daha da kolay bir hale gelir. Burada amaç, dikkatimiz üzerinde kontrol sahibi olmamızdır. Bu sayede dikkatimizi doğru şekilde kullanmamız gerektiği zamanlarda daha da rahat odaklanmayı sağlayabiliriz. Bu sayede dikkat dağınıklığı gibi problemler karşısında daha dayanıklı ve hazırlık olabiliriz.

Bu meditasyon, şimdiki zamanda olduğunuzu hatırlatır. Bu sayede etrafınızda oluşan olaylara verebileceğiniz tepkileri kontrol edebilirsiniz.

Günde 1, 5, 10 hatta 20 dakikalık pratikler ile üretken, dikkatli, odaklanmış ve mutlu hissetmenizi sağlayabilirsiniz. Her pratik sonrasında beyninizin fiziksel yapısı da değişir. Beyninizin yaşlanmasını engeller, ayrıca korku merkezini sakinleştirime görevi görür, bu sayede kolay tetiklenme durumu ortadan kalkar, aksine sakin bir insana dönüşürsünüz.

Mindfulness bir tedavi yöntemi sayılmamak ile birlikte, duygusal sorunlarda terapilere ek olarak; başa çıkma mekanizması şeklinde kullanıldığında depresyon, anksiyete bozuklukları, panik atak, travma sonrası stres bozukluğu, alkol ve madde bağımlılığına yapılan araştırmalar sonucu ile birlikte iyi geldiği kanıtlanmıştır. Ruh sağlığı ile ilgili problemler yaşamayanlar için günlük stresi kontrol altında tutabilmek adına önerilen bir alışkanlıktır. Ayrıca kalp hastalıklarına, Alzheimer’a ve bağışıklık sistemi hastalıklarına da iyi geldiğine dair oldukça fazla araştırma mevcuttur.