Kendinizi mutsuz hissediyor, ruh haliniz sürekli olarak değişiyor veya sorunlar üst üste geliyorsa mutlu olmanın yolunu mutluluk veren besin önerileri ile bulabilirsiniz. Son yıllarda araştırmalara konu olan mutlu olma durumu ile besinler arasında bir bağlantının varlığı doğrulandı. İnsanların mutluluk veren besinleri tükettiklerinde vücutlarında mutluluk veren hormonların arttığı tespit edildi. Bu sayede, beynimize mutluluk veren besinleri tüketmemiz durumunda mutsuz veya yorgun olan ruhsal durumumuzun değişebildiği kanıtlandı. Nitekim tüm bunları yaparken aşırıya kaçmamaya son derece önem gösterilmelidir. Doğru ölçülerle tüketildiği taktirde insanlara mutluluk veren besinler son derece yararlı olacaktır.

Mutlu olmanızı sağlayacak besin önerileri

Bitter çikolata: Var olan tatlı yeme isteğini sütlü çikolatalara oranla daha hızlı keser. Kahvenizin yanında tüketeceğiniz bir ya da iki kare bitter çikolata gününüzün gün boyu güzel geçmesini sağlayabilir. 

Muz: Serotonin içeriği bakımından yüksek değere sahip olan muzu ara öğünlerinizde tüketebilirsiniz. 

Ceviz: Serotonin açısından zengin olan cevizi tüketmek kişinin stresini azaltmasına ve daha mutlu olmasına yardımcı olmaktadır. Çiğ badem ve fıstık gibi kuruyemişler de mutluluk verici besinler kategorisinde yer alsalar da ceviz bu konuda aralarından en etkin olanıdır.

mutluluk veren besin önerileri 2

Peynir: Peynir içeriğinde serotonin bulundurur. Bu sayede güne peynir ile başlamak gün boyu daha enerjik ve mutlu olmanızı sağlayacaktır.

Badem: Badem, kan akışına yardımcı olan amino asitlerden oluşmaktadır. İşe, okula giderken yanınıza alacağınız badem daha mutlu olmanızı sağlamaktadır.

Acı biber: Acı biberler, endorfin seviyenizi yükseltir. Dolayısıyla, acı biber tüketerek çok daha mutlu bir gün geçirebilirsiniz.

Bal: Bal; fruktoz olarak bilinen şeker içerir. Bu şeker enerji seviyesini yüksekte tutmaktadır. Kahvaltıda afiyetle yiyebileceğiniz bal mutluluk veren besinler arasında yer almaktadır.

Avokado: Avokadonun içeriğinde folik asit olduğu biliniyor. Bu kimyasal proteinler, enerji seviyesinin yükselmesini sağlamaktadır. Modunuzu yüksekte tutmak istiyorsanız avokado seçilmesi gereken besinler arasında yer almaktadır.

Tahıl salataları: Nohut, fasulye, buğday ve kinoa gibi tahıl içeren salataların tüketimi stresle başa çıkma hususunda vücudumuza destek sağlıyor.

Çilek: Zengin bir C vitamini kaynağı olan çilek beyin sağlığını korumak adına önemli bir meyvedir. Çeşitli minerallerden zengin bir içeriği olan çilek serotoninin artmasını sağlar.