Nisan ayında ne yemeliyiz? Nisan ayının sebze ve meyveleri nelerdir? Nisan ayında hangi balıklar yenir?

İlkbahar sebze ve meyveleri tüm lezzetiyle tezgahlarda yerini almaya başlamışken siz de kış lezzetlerine yavaş yavaş veda edin ve midelerinizde onlar için yer açın.


Nisan ayı sebzeleri:


Enginar
Taze bakla
Kuşkonmaz
Semizotu
Ebegümeci
Roka
Madımak
Bezelye

nisan yenigün


Nisan ayı meyveleri:


Çağla
Çilek
Erik
Limon


Nisan ayı meyve ve sebzelerini bir bir sıraladık, şimdi onları yakından tanıma zamanı! Hangi meyve ve sebze ne işe yarıyor, hangisini nasıl tariflerde değerlendirebiliriz, gelin birlikte inceleyelim.

Enginar


İlkbaharın gelişine sevinmek için başlı başına bir sebep sunan enginar, yine tüm güzelliğiyle tezgahlardayken biz de elimizi çabuk tutuyoruz ve onu bu aralar sık sık sofralarımıza konuk edelim istiyoruz. Zira enginarın faydaları saymakla bitmiyor. Mideden bağırsaklara, organlarımızın sağlıkla çalışmasına destek oluyor, kolesterolü dengelerken cilde, böbreklere, hatta safra kesesine dahi çok iyi gelmeyi ihmal etmiyor. Onun tüm bu özelliklerinden yararlanmak isteyenler ise enginarı birçok tarifte farklı şekillerde değerlendirebiliyor. 


Taze bakla


Taptaze baklalar da enginarlarla birlikte tezgahlarda bu aralar. Kurusunu dört mevsim yiyebiliyor olsak da hazır tazelerine ulaşabiliyorken değerini bilelim, bu şifa dolu lezzeti de kurduğumuz sofralarda değerlendirelim. "Bakla ne işe yarıyor ki?" diyenler için de hemen baklanın faydalarını sıralamış olalım: Kendisi içeriğinde bolca bulunan protein sayesinde kırmızı eti aratmıyor, idrar yollarının, bağırsakların sağlığını korurken kan şekerini ve kolesterolü dengelemeyi de ihmal etmiyor.


Kuşkonmaz


Kuşkonmaz da şu aralar demetler halinde karşımıza çıkmaya başlayan isimlerden. Kendisi klasik tariflerimizin içinde kendine pek yer bulamasa da sabah kahvaltısından akşam yemeğine kadar her öğünümüze dahil edebileceğimiz bir lezzet. Üstelik faydaları da düşündüğünüzden çok daha fazla. Mesela romatizmadan kemik ve mide rahatsızlıklarına, birçok sağlık sorununa iyi geliyor, uzun süreli bir tokluk hissi sağlıyor, cilde canlılık verirken sivilcelere de çözüm olmayı ihmal etmiyor. Onun bu özelliklerinden yararlanmak isteyenler ise onu buharda pişirerek ya da haşlayarak yemeklerinin yanına dahil edebiliyor, renkli bir omlet yapmak için dahi ondan destek alabiliyor. 


Semizotu


Semizotu doğru koşullar sağlandığında ilkbahardan sonbahara kadar ulaşabildiğimiz sebzelerden biri. Eğer sizin de pazarda, manavda, markette karşınıza taptaze semizotları çıkarsa onları hemen değerlendirmeyi unutmayın ve şifa dolu bu yeşillikten bolca faydalanın. Zira kendisi kanın temizlenmesine yardımcı olmaktan tutun da kolesterolü düşürmeye, idrar yolu enfeksiyonlarını önlemeye, hatta zihinsel gelişimi desteklemeye birçok işe yarıyor, vücudumuz için önemli ve doğal şifa kaynaklarından biri olarak görülüyor. Onun bu özelliklerinden faydalanabilmek içinse mümkünse onu taze taze, pişirmeden tüketmek gerekiyor.


Ebegümeci


İlkbaharla birlikte doğa uyanıyor, dört bir yanımızı yemyeşil bitkiler sarıyor, ebegümeci de o nisan güzelliklerinden biri olup karşımıza çıkıyor. Güçlü antioksidan özellikleri sayesinde vücudu hastalıklardan koruyan ebegümeci, bu özelliğinin yanı sıra yaraların çok daha hızlı bir şekilde iyileşmesine destek oluyor, cilde iyi geliyor, sivilcelerin, ağız içi yaralarının ve şişliklerin de hızla iyileşmesine yardımcı oluyor. Tüm bu faydaları sebebiyle ebegümeci, sofralarda daha çok yer almayı hak ediyor. 


Roka


Tıpkı semizotu gibi roka da bu aralar en çıtır, en taze haline ulaşabileceğimiz yeşilliklerden. Rokanın faydaları neyse ki diğer birçok sebzeye göre daha çok biliniyor, örneğin C vitamini bakımından çok zengin olması sayesinde sofralara sıkça konuk ediliyor, özellikle balıkla ayrılmaz bir ikili olarak görülüyor. Bağışıklığı güçlendirirken kanın temizlenmesine yardımcı oluyor, karaciğere ve mideye de çok iyi geliyor. Onun bu etkilerini görebilmek içinse taze olarak, pişirmeden kullanmak gerekiyor.


Madımak


Her yörede pek bilinmiyor olsa da madımak da mutfaklarımıza sıkça dahil etmemiz gereken yeşilliklerden biri aslında. Çünkü o karın ağrısından böbrek taşına, birçok sağlık sorununa iyi geliyor, kan şekerini dengeliyor, yaraların daha hızlı bir şekilde iyileşmesine destek oluyor ve vücudumuza daha pek çok faydası bulunuyor. Nasıl tüketilir derseniz, onu da yoğurt, sarımsak gibi lezzetlerle bir araya getirip hızlıca salataya dönüştürebilir, zeytinyağlı olarak hazırlayabilir, çorbalarınıza dahil edebilirsiniz.

Gözden kaçırmayın

Torşon nedir? Ne için kullanılır? Evinizden eksik etmeyin... Torşon nedir? Ne için kullanılır? Evinizden eksik etmeyin...


Bezelye


Yaz yaklaşırken tezgahlarda görmeye başlayacağımız lezzetlerden de söz etmeden olmaz. Yaşadığınız iklime bağlı olarak pek yakında karşınıza çıkabilecek isimlerden biri de taze bezelyeler. İçeriğinde bolca potasyum, fosfor ve demir bulunan bezelye, tüm bu maddeler sayesin de kalp ve damar hastalıklarına yakalanma riskini azaltıyor, kan şekerini ve kolesterolü dengeliyor, uzun süreli bir tokluk hissi sağlarken vücuda ihtiyaç duyduğu proteini sağlamayı da unutmuyor. Tüm bu faydalarından ve çok daha fazlasından faydalanmak içinse onu sofralarımıza sıkça konuk etmemiz gerekiyor. 


Çağla


Sıra geldi nisan meyvelerine! Çağlalar çok kısa bir dönem bizimle birlikte kaldığından onlarla başlamak istedik ve hala çağla bulabilenleri bu lezzeti bol bol tüketmeye teşvik edelim istedik. Neden mi? Çünkü çağlanın içinde bolca C vitamini bulunuyor. Bu sayede o, bağışıklığı güçlendiriyor, kötü kolesterolü düşürüyor, tansiyonu dengeliyor. 


Çilek


Havaların ısınmaya başladığını iyiden iyiye anlamak için mis gibi çilek kokularını bekleyenlere müjde. Kendisi pek yakında bolca karşımıza çıkacak isimlerden biri olacak. İçindeki bolca C vitamini sayesinde sadece damak şenlendirmekle kalmayacak, vücudumuza da fayda sağlayacak. Göz sağlığından kemik sağlığına, vücudumuza tepeden tırnağa şifa olurken zayıflamak isteyenlere destek olmayı da ihmal etmeyecek mesela. "Nasıl tüketelim?" derseniz tabii ki onu taze bir meyve olarak afiyetle yiyin. 


Erik


Tıpkı çilek gibi yeşil erikler de en taze halleriyle pek yakında bizimle! O da en az çilek kadar bol C vitaminli oluşu ve faydalarıyla mutlaka tüketilmesi gerekenlerden üstelik. Çünkü o da kolesterolün dengelenmesine yardımcı olmaktan tutun da yüksek ateşe, kabızlığa, karaciğer hastalıklarına iyi gelmesine dek uzanan oldukça geniş ve olumlu etkilere sahip. 


Limon


Mutfaklarımızın en demirbaş malzemelerinden olan limon da bu ay bizimle taze taze olacak isimlerden. Kendisi ana yemeklerden salatalara, tatlılardan içeceklere, yediğimiz-içtiğimiz her şeye çok yakışıyor. Üstelik sadece lezzetiyle değil, faydalarıyla da çok konuşuluyor. Böbrek taşı oluşumunu önlüyor mesela, bunu yaparken vücudu diğer hastalıklara karşı da çok daha dirençli bir hale getiriyor, güçlü bir antioksidan kaynağı olduğu için bağışıklık sistemini güçlendiriyor. Tüm bu etkilerinden yararlanmak için onu bol bol tüketmek, salatalara taze taze ilave etmek büyük önem taşıyor.