Bilge Keykubat'ın 1 Haziran 2022 tarihli Yenigün Gazetesi'ndeki köşe yazısıdır.

Geçtiğimiz günlerde, bence sektörü için Türkiye’nin en önemli sektörel ihtisas fuarlarından olan, 10. Zeytin, Zeytinyağı, Süt Ürünleri, Şarap ve Teknolojileri Fuarı İzmir’de yapıldı.

Dile kolay, İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde, İZFAŞ tarafından tam 10. yapılışı.

Bana göre zeytin, zeytinyağı denince merkez Ege Bölgesi, bölgenin de merkezi İzmir. Zeytin, zeytinyağı İzmir için çok önemli; İzmir de zeytin, zeytinyağı için çok önemli.

İşte bu noktada, hem zeytin, zeytinyağı sektörü Olivtech Fuarı'na iyi tutunmalı hem İzmir Olivtech Fuarı'na iyi tutunmalı hem de Olivtech Fuarı; hem sektöre hem de İzmir’e iyi tutunmalı, diye düşünüyorum.

Bu yıl ilk defa, Fuarı bu kadar çok gözlemleme şansım oldu. Hatta pek çok etkinlikte hem moderatör hem de konuşmacı olarak, ben de Bilge Keykubat olarak yer aldım.

İşte bu süreçte bazı çıkarımlarım oldu. Bence, İzmir Büyükşehir Belediyesi, İzmir Ticaret Borsası, İzmir Ticaret Odası, Ege İhracatçı Birlikleri, Akhisar Ticaret Borsası, Aydın Ticaret Borsası Fuarı tam anlamıyla benimsemiş ve ellerinden ne geliyorsa yapar durumdalar. Stantlarını açmışlar, etkinliklerini yapıyorlar, firmaları çağırmışlar. Firmalar da katılım sağlıyor. Eeee, daha ne istiyorsun, diyebilirsiniz. Tüm bunlara rağmen bir eksik var maalesef.

Sektörün tüm paydaşları bu Fuarı önemserken katılımcı firma sayısı niye az kalıyor? Firmalar niye sıkı sıkı bu Fuar'a sarılmıyor? Günümüz dünyasında artık tanıtım, reklam ve bağlantılar çok önemliyken, fuarlar da bunlar için olmazsa olmaz ise niye katılımcı sayısı daha çok değil? Açıkçası bir gariplik var.

Firma sayısı azaldıkça bu Fuar zamanla yok olur. Yok olursa bu sektör kendini nerede anlatacak, tanıtacak? İzmir, sektörün olmazsa olmazı diyoruz. Fuar olmasa ne olacak? Bu Fuar hem İzmir için hem de sektör için mutlaka olmalı ve daha da güçlü devam etmeli. Sorunlar olur, önemli olan bu sorunları bulup çözüme kavuşturmak. Firmaların beklediği ne, Fuar'ın beklediği ne? Bunu iyi etüt etmek gerekiyor.

Biz ne yapıyoruz; bu eksik, şu yanlış, o kötü... eeee? Böyle yaparsak elimizdekini de kaybederiz. Biz sorunlara çareler bulmak ve o sorunları yok etmek zorundayız. Sorunları herkes buluyor ancak çözümü herkes bulamıyor!

İzmir’de Olivtech Fuarı olmazsa zeytinyağı sektörü öksüz kalır. Tüm sektör var gücü ile Olivtech Fuarı'na sarılmak zorunda.